Každý Čech sní šest litrů zmrzliny za rok

26. 3. 2003 16:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český spotřebitel sní průměrně něco přes šest litrů zmrzliny ročně, což je o čtvrtinu méně než v západní Evropě. Spotřeba zmrzliny je přitom vyšší spíše v severských zemích. Rekordmany v Evropě jsou Švédové s téměř 15 litry na obyvatele ročně, naopak v Turecku je to jeden litr na osobu za rok, uvedli představitelé firmy Unilever ČR.
Češi za studený mls ročně utratí přes šest miliard korun. Na domácím trhu zaujímá postavení jedničky značka Unileveru Algida s 20 procenty veškerého prodeje zmrzliny. V nejvýznamnějším segmentu trhu, tzv. impulzních zmrzlinách, tedy nanucích, je to 30 procent. Druhým největším prodejcem nanuků na trhu je firma Nowaco se značkou Prima a třetí Nestlé se značkou Schöller, uvedl manažer značky Algida Jiří Nečásek.
Unilever je největším výrobcem zmrzliny na světě s asi 17procentním podílem na celosvětovém trhu. Ten představuje roční prodeje za 60 miliard eur. Zmrzlina se na obratu Unileveru podílí z deseti procent, částkou zhruba pět miliard eur (asi 160 miliard korun). Firma ji prodává ve více než 40 zemích, k jejím největším trhům patří USA a Itálie.
V rámci nového programu hodlá Unilever během příštích tří let celosvětově zvýšit investice do vývoje a marketingu značky Algida o 20 procent, což představuje dodatečnou investici 150 milionů eur (téměř 4,8 miliardy korun). Program se zaměří především na vývoj nových výrobků a způsob prodeje. Firma chce například provozovat specializované zmrzlinové bary.
Unilever, mezinárodní nizozemsko-britská společnost, je jedním z největších světových výrobců spotřebního zboží, především potravin, kosmetiky a čisticích prostředků. V České republice firma aktivně působí od roku 1992.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.