Každému to, co mu patří !

31. 3. 2003 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Také si vzpomínáte na dobu kdy vycházely v novinách inzeráty, které nabízely CRM řešení za 90 dnů? Opravdu to není tak dávno, co slibovaly hlavně počítačové firmy řízení vztahů se zákazníkem za rekordní dobu. A každá firma, která tomu blábolu uvěřila, si zaslouží přesně to, co jí patří.
Hlavní problém spočívá v tom, že správní rady uvěřili tomu, že lze zvýšit spokojenost zákazníků, zlepšit efektivitu marketingu a ještě navíc snížit náklady na kontakt se zákazníkem, a to vše jen díky počítačové síti. Jenomže, ve skutečnosti celá éra CRM řešení za 90 dní spočívá v tom, že se posílila úloha automatizace a zvýšil počet direct mailů. Jenomže otázka zůstává: co vlastně CRM přineslo?
Nám zákazníkům určitě úlevu. Jen díky CRM se totiž nedozvíme z tří různých komunikačních kanálů jeden stejný návod a jen díky tomuto přístupu nemusíme donekonečna vysvětlovat geneze problémů, které s některými výrobky máme, protože je výrobci znají.
A co přineslo CRM producentům? Představa vedení firem, že díky CRM lze dosáhnout zhruba 10procentního růstu tržeb. To byl ale omyl.
Spotřebitelé totiž narozdíl od manažerů umí rozlišit mezi CRM a cross-selingem. Takže smůla. Ostatně stejně jako umí rozlišit CRM a snahu o udržení zákazníka. Takže znova — smůla.
A druhá smůla spočívá v tom, že když už jednou nabídnete informovanější zaměstnance, lepší dostupnost a servis, tak už nemůžete jít s čistým štítem zpět. Zvláště pak v dnešní době. n

Redakce MAM

Další zajímavé čtení