Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Fúzí Nestlé a Dreyer’s by prý podražila luxusní zmrzlina

Redakce MAM6. 3. 2003

Fúzí Nestlé a Dreyer’s by prý podražila luxusní zmrzlina
Americké regulační orgány zablokovaly návrh švýcarské potravinářské firmy Nestlé, která chtěla převzít výrobce zmrzliny Dreyer’s Grand Ice Cream. Američané tvrdí, že by tak byla ohrožena konkurence, Nestlé ale trvá na tom, že sloučení dokončí do poloviny roku.
Americká Federální obchodní komise (FTC) uvedla, že sloučení povede ke zvýšení cen některých nejdražších značek zmrzliny, kam patří třeba Haagen Daz a Godiva. FTC proto jednomyslně rozhodla, že sloučení znemožní.
“Fúze by v navrhované podobě asi zvýšila ceny a spotřebitelům omezila možnost výběru,” zdůvodnil rozhodnutí komise její ředitel Joe Simons. Zatím tedy zůstane největšími prodejci zmrzliny pouze Nestlé s britsko-nizozemskou společností Unilever.
“Trh vysoce jakostní zmrzliny je už hodně koncentrovaný a ten obchod by omezil počet významných konkurentů ze tří na dva,” řekl Simons. Úřad FTC se podle něj ale nebude snažit kontrakt okamžitě zablokovat soudní cestou. To znamená, že se dá o ústupcích ještě jednat.
Zástupci společnosti Dreyer’s hned v úterý uvedli, že Nestlé se zatím fúze nehodlá vzdát. Obě firmy tedy budou s komisí jednat o případném prodeji některých aktivit. To vzápětí po rozhodnutí FTC vzkázala také sama Nestlé. Ta učiní maximum, aby plán zachránila a fúzi dokončila do konce června.
Analytici však mají o zdárném završení plánů švýcarské firmy pochybnosti. Největší potravinářská společnost světa totiž podle nich bude muset možná prodat mnohem více aktivit, než si je nyní ochotna přiznat, jinak jí Američané nákup konkurenční společnosti asi nebudou ochotnu povolit.
Nestlé o záměru koupit společnost Dreyer’s informovala loni v červnu a v té době měl kontrakt hodnotu 2,5 miliardy dolarů. Mezi nejprodávanější zmrzlinu z produkce Nestlé patří v USA už zmíněná značka Haagen Daz, Dreyer’s zase prodává značky Dreamery, Godiva nebo Starbucks. Unilever má nejznámější značku Ben & Jerry’s.
-čtk-

×

Česká televize musí zaplatit půl milionu za politickou satiru

Starší článek

ČT nesouhlasí s penále za přenosový vůz

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více