Fúzí Nestlé a Dreyer’s by prý podražila luxusní zmrzlina

6. 3. 2003 09:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Fúzí Nestlé a Dreyer’s by prý podražila luxusní zmrzlina
Americké regulační orgány zablokovaly návrh švýcarské potravinářské firmy Nestlé, která chtěla převzít výrobce zmrzliny Dreyer’s Grand Ice Cream. Američané tvrdí, že by tak byla ohrožena konkurence, Nestlé ale trvá na tom, že sloučení dokončí do poloviny roku.
Americká Federální obchodní komise (FTC) uvedla, že sloučení povede ke zvýšení cen některých nejdražších značek zmrzliny, kam patří třeba Haagen Daz a Godiva. FTC proto jednomyslně rozhodla, že sloučení znemožní.
„Fúze by v navrhované podobě asi zvýšila ceny a spotřebitelům omezila možnost výběru,“ zdůvodnil rozhodnutí komise její ředitel Joe Simons. Zatím tedy zůstane největšími prodejci zmrzliny pouze Nestlé s britsko-nizozemskou společností Unilever.
„Trh vysoce jakostní zmrzliny je už hodně koncentrovaný a ten obchod by omezil počet významných konkurentů ze tří na dva,“ řekl Simons. Úřad FTC se podle něj ale nebude snažit kontrakt okamžitě zablokovat soudní cestou. To znamená, že se dá o ústupcích ještě jednat.
Zástupci společnosti Dreyer’s hned v úterý uvedli, že Nestlé se zatím fúze nehodlá vzdát. Obě firmy tedy budou s komisí jednat o případném prodeji některých aktivit. To vzápětí po rozhodnutí FTC vzkázala také sama Nestlé. Ta učiní maximum, aby plán zachránila a fúzi dokončila do konce června.
Analytici však mají o zdárném završení plánů švýcarské firmy pochybnosti. Největší potravinářská společnost světa totiž podle nich bude muset možná prodat mnohem více aktivit, než si je nyní ochotna přiznat, jinak jí Američané nákup konkurenční společnosti asi nebudou ochotnu povolit.
Nestlé o záměru koupit společnost Dreyer’s informovala loni v červnu a v té době měl kontrakt hodnotu 2,5 miliardy dolarů. Mezi nejprodávanější zmrzlinu z produkce Nestlé patří v USA už zmíněná značka Haagen Daz, Dreyer’s zase prodává značky Dreamery, Godiva nebo Starbucks. Unilever má nejznámější značku Ben & Jerry’s.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení