Automobilový koncern Ford zkoumá vazby svého CEO Nicka Scheeleho ke komunikační skupině WPP. Důvodem vnitřních přezkoumání byly údajné blízké kontakty Scheeleho s šéfem WPP Martinem Sorrellem, díky kterým se měla celá komunikace automobilky přesunout právě do britského holdingu WPP. K tomuto kroku tudíž nedojde. Agentury skupiny WPP ale mohou spravovat pouze 80 % rozpočtu Fordu. V USA se o část stará Young & Rubicam, v Evropě je to Ogilvy & Mather. Koncern zahrnuje ještě značky Jaguar, Volvo, Land Rover a Lincoln Mercury. Celkově má mezinárodně největší část rozpočtu značky Ford v hodnotě miliardy eur na starosti síť J. Walter Thompson. Proti dalším smlouvám s WPP hovoří nařízení Fordu, podle kterého nesmí být koncern v žádném oboru závislý kompletně na jednom dodavateli. Ford je přitom druhým největším zadavatelem na světě a zároveň největším klientem WPP. n
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).