Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firmy omezují reklamy u válečných zpráv

Redakce MAM19. 3. 2003




Některé tuzemské firmy přeruší nebo posunou reklamní kampaně, nechtějí totiž spojovat svou image s násilím, které se v médiích objeví ve zpravodajství z připravované války USA a spojenců proti režimu iráckého diktátora Saddáma Husajna.


“Firmy, spadající do větších mezinárodních korporací s centrálou ve Spojených státech v určité omezené míře reklamní kampaně pozastaví. Nechtějí spojovat své produkty s obrázky, kde třeba teče krev,” řekl ředitel mediální agentury Carat CR Petr Majerik. Podle jeho slov jde o firmy nabízející rychloobrátkové zboží. Jde hlavně o potraviny, parfumérii a drogistické zboží, tedy sektory, které v televizní reklamě převažují.


Bude-li válka krátká, na český reklamní trh vliv mít nebude. Pokud by se konflikt prodloužil, mohl by být pokles řádově větší než jen jednotky procent a dotkl by se televize i tisku. “To je ale katastrofická varianta,” dodal Majerik.


Omezení televizní reklamy potvrdila Petra Šťovíčková, vedoucí marketingu české pobočky americké firmy Procter {alfa} Gamble. “Nebudeme zveřejňovat reklamu ve zpravodajství, které by se eventuální válce věnovalo,” řekla.


“Pro společnosti, jejichž image je výrazně spojena s image USA, jako třeba Coca-Cola, může být konflikt citlivý. Pokud bude krátkodobý, pak myslím, že tyto společnosti najdou cestu, jak komerčně komunikovat,” uvedl generální ředitel společnosti Taylor Nelson Sofres Factum Jan Herrzmann. Více než na obchodní stránku bude mít podle jeho názoru válka vliv na kreativitu reklamy. V době konfliktu jsou některé symboly pro reklamu nepřijatelné. “Nemusí jít jen o zjevné symboly, jako jsou třeba státní vlajky, ale také o výrazy, které se třeba použijí v komentářích konfliktu. Ty představují pro komerční komunikaci určitou zátěž a jsem přesvědčen, že kreativní oddělení agentur v tuto chvíli zkoumají běžící i připravované kampaně,” dodal Herrzmann.


Mediální agentura ARBOmedia na svém odhadu letošního růstu reklamního trhu o 3,9 procenta na 16,34 miliardy korun zatím nic nemění. “Vliv situace kolem Iráku nebude zásadní,” uvedl manažer agentury Štěpán Wolde. Vývoj inzertního trhu závisí na tom, jak mnoho rozšířené televizní zpravodajství naruší vysílání reklamních bloků a na délce konfliktu.


Na konflikt doplatí tisk, v němž se inzerují luxusní výrobky a zboží dlouhodobé spotřeby, jako jsou nemovitosti, automobily nebo výpočetní technika, domnívá se ředitel mediální agentury CIA CR Miloslav Vrba. “Takové zboží je v období války zbytné a jeho inzerce může být postižena recesí více než dětské pleny nebo prací prášky. Česko je ale specifické, nemovitosti jdou nahoru, místo konfliktu je daleko. Když válka skončí do týdne, na tuzemskou reklamu vliv mít nebude,” upřesnil Vrba.


Hospodářské noviny, 19.3.2003, autor: Vladimír Kaláb






×

Prima chystá Ženu za pultem i nové pořady

Starší článek

Prima čeká na prodloužení licence, jistou jí dál mají rádia Olympic a Kiss Proton

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více