Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Firmám kolem televize Nova loni stoupl zisk i příjmy z reklamy

Redakce MAM12. 3. 2003

Skupině firem kolem televize Nova se loni podle předběžných výsledků zvýšil zisk i příjmy z reklamy. Celkové tržby, na nichž se z více než 96 procent podílejí příjmy z reklamy, vzrostly o 336 milionů korun na 4,575 miliardy korun. Uvedl to předseda představenstva Nova Holdingu Jiří Šmejc. Provozní zisk skupiny firem kolem Novy meziročně vzrostl o 436 milionů na 1,788 miliardy.
Na provozním zisku se nejvýrazněji podílela společnost CET 21, která drží vysílací licenci na Novu. Ta vytvořila zisk 846,7 milionu korun. Meziročně zaznamenala i nejvyšší absolutní nárůst zisku ve skupině, a to o téměř 350 milionů korun. Podle ředitele Novy Vladimíra Železného je CET 21 poprvé ziskovější než servisní organizace.
Hlavní servisní organizace Novy Česká produkční 2000 dosáhla zisku 843,6 milionu, což bylo o necelých 20 milionů korun více než v předchozím roce. Mag Media 99, která prodává reklamní čas Novy, měla profit 97,9 milionu korun, což byl meziroční nárůst více než 70 milionů korun.
S výjimkou roku 1999 si Nova podle Železného v tržbách trvale udržela růst. Výpadek v roce 1999 podle něho nebyl způsoben pouze rozchodem Novy s tehdejší servisní organizací ČNTS.
Podle odhadů společnosti ArboMedia se Nova na trhu televizní reklamy podílí asi 65 procenty. Loni zadavatelé utratili za televizní reklamu celkem asi 7,3 miliardy korun. Komerční televize mohou ze svého vysílacího času věnovat reklamě denně 15 procent, veřejnoprávní ČT jedno procento.
Pro srovnání Česká televize v roce 2001 vykázala výnosy 4,5 miliardy a náklady 4,9 miliardy korun. Příjem z televizních poplatků činil 2,9 miliardy, příjmy z reklamy pak asi miliardu korun.
Nárůst příjmů z reklamy při stabilním nebo mírně klesajícím podílu Novy na sledovanosti přisuzuje Železný novému zacílení televize. Ta se v poslední době zaměřila na mladé cílové skupiny a zasahuje tak nejefektivnější cílové skupiny diváků z hlediska zadavatelů reklamy, uvedl.
Nova je financována z vlastních zdrojů akcionářů, tedy z prostředků MEF Holdingu a PPF, které vlastní po 50 procentech řídící organizace Novy. Podle Šmejce zbývá z úvěru u České konsolidační agentury splatit 260 milionů Kč. Podle Šmejce se také nachylují jednání, které Nova vede o větší finanční tranši s Českou spořitelnou.
Řídící organizace Novy je po částečné konsolidaci rozdělena na dvě společnosti Novy Holding, která vlastní 100 procent České produkční 2000 a ta má 100procentní podíl v Mag Media 99. Druhou část řídící organizace Novy tvoří nizozemská firma TV Nova Holdings, která má 100procentní podíl ve společnosti Vilja. Ta drží 52 procent v licencované společnosti CET 21. Dalších asi 16,5 procenta v CET má Peter Kršák, 2,5 procenta předchůdce CME firma CEDC a 1,5 procenta Česká spořitelna. Zbývající část podílu drží sama CET 21.
Mag Media 99 je agentem CET 21, pro kterou prodává reklamní čas. CET 21 zase vyplácí Českou produkční 2000 za poskytované služby.
Podle člena představenstva Novy Holdingu Petra Dvořáka prodej televize může přijít na řadu v horizontu 2,5 až tří let. Nyní podle něho není možné odhadovat, zda PPF a MEF Holding Novu skutečně prodají. Bude podle něho záležet na tom, zda se objeví zajímavá poptávka. V současnosti připadají v úvahu čtyři strategičtí investoři, dodal.
Velké evropské komerční televize hlásí za loňský rok rovněž zisk, často však nižší, než se čekalo.
ProSiebenSat.1, která je největší komerční televizí v Německu, se loni zisk snížil o 40 procent. Zisk před zdaněním, úroky a odpisy klesl na 134 milionů eur z 225 milionů v předchozím roce. Společnost potvrdila, že k poklesu zisku přispěly vysoké náklady na přenosy z loňského mistrovství světa ve fotbalu a stagnující německá ekonomika.
Čistý zisk francouzské televizní skupiny M6 se loni snížil o 3,8 procenta na 111,8 milionu eur. Firma provozuje druhý největší soukromý komerční televizní kanál ve Francii. Tržby se zvýšily o 12,2 procenta na 948,5 milionu eur, příjmy z reklamy na klíčovém však stouply o pouhé jedno procento.
-čtk-

×

BPM posílilo o titul AutoCar

Starší článek

Akcie mediální firmy Reuters jsou na 17letém minimu

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více