Europress a Sanoma opustily Mediaprint

3. 3. 2003 00:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Martina Vojtěchovská
Vydavatelství časopisů Sanoma Magazines PrahaEuropress, která se v závěru loňského roku stala akcionáři společnosti PNS, definitivně ukončila svou spolupráci s konkurenční distribuční firmou Mediaprint & Kapa (MKP). Obě vydavatelství tak od počátku března využívají pouze služeb PNS. Ke konci března by pak měla být přes MKP ukončena distribuce titulů vydavatelství Roof, které pod Sanomu spadá. Odchod Europressu od MKP však bude mít dohru u soudu. Mediaprint se totiž rozhodl žalovat Europress, protože se domnívá, že jeho odstoupení od smlouvy bylo neoprávněné, protože firma nedodržela smluvně stanovenou výpovědní lhůtu. Podle jednatele MKP Ivana Kaufmanna Europress údajně smlouvu o distribuci tisku na podzim nevypověděl, následná jednání mezi oběma stranami se prý vedla pouze o nových obchodních podmínkách. Jednatel Europressu Jaromír Skopalík však M&M řekl, že Europress vypověděl smlouvu loni v listopadu a že 28. února mu vypršela výpovědní lhůta. „Jednání znovu otevřít nechceme, naše stanovisko je bez vnějších vlivů neměnné,“ řekl dále s tím, že MKP nepředložil podmínky, které by vydavatelství přesvědčily, a proto spolupráci ukončil. Ivan Kaufmann tvrdí, že Mediaprint je schopen fungovat i přes ztrátu uvedených vydavatelství a že firmu chce držet i za cenu snížení podílu na trhu ve prospěch konkurence. n
Přechod k PNS. Vydavatelství Europress se podle Jaromíra Skopalíka rozhodlo nepokračovat ve spolupráci s firmou Mediaprint & Kapa. Jednatel Mediaprintu Ivan Kaufmann však výpověď Europressu zpochybňuje a obrací se na soudní orgány.


Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.