Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Domácí výrobci léků potřebují investovat do marketingu

Redakce MAM20. 3. 2003

Tuzemští výrobci léků už vesměs vybavili své podniky moderní technologií, vstupu Česka do Evropské unie se rozhodně neobávají. “Proniknout případně na nové zahraniční trhy však pro ně nebude lehké,” říká ředitel České asociace farmaceutických firem Lumír H. Kroček.
hn: Domácí firmy mají nižší výrobní náklady, co jim brání uplatnit produkci na zahraničních trzích?
Snaha tu je, třeba společnost Ivax má úspěšně zaregistrovány léky, o něž je velký zájem. Ale chybí dost peněz na potřebný marketing. Bez toho se přitom na západoevropský trh, kde je obrovská konkurence, proniknout nedá.
hn: Nebrání v exportu to, že česká produkce neodpovídá příslušným normám zemí unie?
To v žádném případě. Do odpovídajících výrobních technologií naše firmy investovaly miliardy korun. Naše produkce je plně v souladu s legislativou unie.
hn: Jednání s unií o podmínkách vstupu tak proběhla bez problémů?
Vadí nám, že unie chce ještě před rozšířením prodloužit dosavadní šestiletou lhůtu na ochranu dat, použitelných pro registraci léků. To by pro naše výrobce znamenalo oddálení šancí na výrobu některých takzvaných generických léčiv, na něž jsou přitom zaměřeni. Návrh se teď projednává v Evropském parlamentu, náš stát by tam měl zalobbovat.
hn: Jak může expandovat největší tuzemská firma Léčiva, až dokončí fúzi se slovenskou Slovakofarmou?
Léčiva se tím dostanou do první pětky farmaceutických firem mezi kandidátskými zeměmi. Mohla by se úspěšně prosazovat ve střední Evropě či ještě dál na východ.
Hospodářské noviny, 20.3.2003, autor: Martin Mařík

×

Czech On Line končí s Jet2Web

Starší článek

Baumax ČR loni zvýšil tržby na 5,3 miliardy korun

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více