Belgické maloobchodní společnosti Delhaize, která má v České republice síť Delvita, se v loňském roce podařilo zvýšit čistý zisk o 19,3 procenta na 178,3 milionu eur. Pokles tržeb vyrovnaly nižší mimořádné výdaje.
Tržby klesly kvůli slabšímu výkonu v USA o 3,3 procenta na 20,7 miliardy eur. Na americkém trhu Delhaize vytváří kolem 80 procent tržeb.
Zisk před zdaněním, splátkou úroků, odpisy a amortizací (EBITDA) se snížil o šest procent na 1,5 miliardy eur. Tento výsledek předčil odhady analytiků, kteří počítali s poklesem o deset procent na 1,49 miliardy.
Delhaize předpověděla pro letošní rok zisk 150 až 185 milionů eur při růstu tržeb o 1,5 až tři procenta. Do konce tohoto roku by firma rovněž chtěla splnit plán dosažení rovnovážného poměru čistého dluhu k základnímu kapitálu.
Kromě Belgie, USA a České republiky, kde má necelou stovku prodejen Delvita, působí Delhaize ještě v Řecku, na Slovensku, v Rumunsku a v Asii a hodlá vstoupit i na německý trh. Společnost má téměř 2500 obchodů a zaměstnává asi 147.000 lidí.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).