Čistý zisk vlastníka Delvity loni vzrostl o pětinu

13. 3. 2003 10:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Belgické maloobchodní společnosti Delhaize, která má v České republice síť Delvita, se v loňském roce podařilo zvýšit čistý zisk o 19,3 procenta na 178,3 milionu eur. Pokles tržeb vyrovnaly nižší mimořádné výdaje.
Tržby klesly kvůli slabšímu výkonu v USA o 3,3 procenta na 20,7 miliardy eur. Na americkém trhu Delhaize vytváří kolem 80 procent tržeb.
Zisk před zdaněním, splátkou úroků, odpisy a amortizací (EBITDA) se snížil o šest procent na 1,5 miliardy eur. Tento výsledek předčil odhady analytiků, kteří počítali s poklesem o deset procent na 1,49 miliardy.
Delhaize předpověděla pro letošní rok zisk 150 až 185 milionů eur při růstu tržeb o 1,5 až tři procenta. Do konce tohoto roku by firma rovněž chtěla splnit plán dosažení rovnovážného poměru čistého dluhu k základnímu kapitálu.
Kromě Belgie, USA a České republiky, kde má necelou stovku prodejen Delvita, působí Delhaize ještě v Řecku, na Slovensku, v Rumunsku a v Asii a hodlá vstoupit i na německý trh. Společnost má téměř 2500 obchodů a zaměstnává asi 147.000 lidí.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.