Podle vyjádření společnosti Michelin ČR vrostl celkový trh osobních pneumatik v České republice v roce 2002 o 18 procent.
V segmentu letních pneumatik nejvíce posilovaly kategorie pneumatik s rychlostními indexy H (do 210 km/hod), V (do 240 km/hod) a Z (nad 270 km/hod) a plášťů pro vozy s pohonem 4×4, prodeje plášťů v kategorii T (do 190 km/hod)začaly klesat.
„Tento vývoj trhu vítáme, protože nám roste prodej pneumatik s vyšší marží,“ říká Petr Stoklasa, obchodní ředitel společnosti Michelin ČR.
Oficiální čísla o prodejích na českém trhu všichni výrobci tají. Podle různých průzkumů však minimálně polovina trhu patří domácí značce Barum, dvojkou resp. zahraniční jedničkou na českém trhu je právě Michelin.
Podle vyjádření této společnosti prodeje všech značek skupiny Michelin na českém trhu loni vzrostly a tržní podíl letních pneumatik Michelin se zvýšil. Zároveň společnost minulý týden představila dvojici novinek pro tuto sezónu, která by jí měla napomoci v dalším růstu.
Michelin je rovněž vedoucí evropská značka na trhu automobilových pneumatik – každý třetí automobil vyrobený v loňském roce byl vybaven pneumatikami Michelin. V segmentu sportovních a supersportovních pneumatik ovládá Michelin téměř polovinu evropského trhu.
-bob-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).