Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Česká televize musí zaplatit půl milionu za politickou satiru

Redakce MAM6. 3. 2003

Za odvysílání pořadu České hlasování v říjnu loňského roku udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání České televizi pokutu půl milionu korun. Rada tvrdí, že pořad nebyl dost objektivní a vyvážený. Veřejnoprávní televize se podle svého mluvčího k pokutě vyjádří, až rozhodnutí rady obdrží.
Internetové stránky ČT pořad České hlasování charakterizují jako dokumentární komedii, v níž imitátor Petr Jablonský svým osobitým způsobem na příkladu Václava Havla, Václava Klause, Miloše Zemana a dalších hvězd českého politického nebe komentuje polistopadový vývoj.
Rada podle svého mluvčího Pavla Baráka udělila pokutu proto, že zařazení pořadu do vysílání 28. října, v předvečer druhého kola senátních a komunálních voleb, podle ní bylo pokusem ČT o manipulaci veřejného mínění. “Svoboda diváka vytvořit si vlastní názor byla vědomě a zcela záměrně omezena výběrem dokumentů a komentářů,” uvedl Barák.
Tvůrci Českého hlasování ale tvrdí, že nešlo o žádný pokus o manipulaci diváků. “Ten pořad byl jasně označen jako dokumentární komedie, nemá s publicistikou nic společného,” protestuje scenárista a režisér Juraj Šajmovič ml., jenž se bojí, “že si tady už člověk nemůže udělat srandu z ničeho”.
Dřívější ohlasy na pořad byly podle něj kritické zejména ze strany příznivců Václava Klause. Přesto pokutu od rady nespojuje s výsledkem volby, v níž parlament minulý týden zvolil Václava Klause prezidentem. “Byla by to pouze spekulace,” řekl Šajmovič.
Vedení televize ještě neobdrželo písemné rozhodnutí o udělení pokuty, tiskový mluvčí ČT Richard Klatovský se k ní proto zatím odmítl vyjádřit. “Vyčkáme doručení rozhodnutí a zvážíme možnost případného odvolání,” sdělil dnes ČTK Klatovský.
Místopředseda Rady ČT Ladislav Miler neočekává, že by jeho rada měla projednávat okolnosti udělení pokuty. “V obdobných případech ale chceme být informováni, jaké stanovisko vedení televize zaujme,” řekl ČTK Miler.
-čtk-

×

Obrat internetové reklamy se loni zvýšil o třetinu

Starší článek

Fúzí Nestlé a Dreyer’s by prý podražila luxusní zmrzlina

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Wedo

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Šlechta mezi oříšky. Nutline se ukazuje na dobových portrétech

Agentura McCann Prague stylizuje v online kampani produkty společnosti Intersnack do rolí panovníků. Koncept má podpořit hodnotu značky Nutline.
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více