Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

CBS chce kontroverzní show

Redakce MAM14. 3. 2003

CBS, která po léta platila za nejkvalitnější televizní síť v USA, je dnes známá tím, že se specializuje na Reality Show typu Big Brother. Byla to právě ona, která přenesla do Spojených států tento úspěšný evropský programový formát. Nový nápad CBS na Reality Show však vzbudil značné rozpaky. Připomíná sice populární komediální seriál ze 60. let, ale současně má být stejný princip vyzkoušen nikoli v podobě dalšího sitcomu, ale hry se skutečnými lidmi.
Seriál The Beverly Hillbillies se držel v letech 1962 – 1964 na předních místech žebříčku sledovanosti a v této době se na každý díl dívalo 60 miliónů Američanů. Později jeho popularita poněkud poklesla, přesto šlo o jeden z největších televizních úspěchů celé dekády. Princip sitcomu byl v podstatě jednoduchý. Na pozemku rodiny Clampettových, která žije ve srubu kdesi v divočině, je jednoho dne nalezena ropa. Společnost OK Oil Company od nich pozemek pronajme za 25 miliónů dolarů a současně zařídí jejich přestěhování do Beverly Hills, kde obývají vilu sousedící s prezidentem společnosti, který dohlíží na to, aby se poněkud civilizovali. Humor seriálu spočívá v tom, že Clampettovi, jejichž inteligenční koeficient je neobvykle nízký, se v honosné společnosti chovají v podstatě stejně jako v divočině.
CBS svůj slavný seriál nyní hodlá zopakovat – se skutečnou velmi chudou rodinou, která se na určitou dobu přestěhuje do luxusní vily v Los Angeles, vybavené kamerami a mikrofony. K dispozici bude mít služebnictvo, obrovský bazén a luxusní autopark. Tvůrci formátu se domnívají, že se jejich “hrdinové” budou chovat v tomto prostředí podobně jako “křupani” ze zmíněného sitcomu. K jejich nepříjemnému překvapení ale casting pro show příliš nadějně neprobíhá. Už pět měsíců se pokoušejí specialisté najít vhodnou rodinu, především z jihu Spojených států a z oblasti Apalačského pohoří, ale zatím bezúspěšně.
A navíc, jak informoval deník The New York Times, byly založeny občanské iniciativy, které bombardují CBS dopisy a platí inzertní kampaně, jejichž cílem je plánovaný pořad zastavit. O nápadu se vedla diskuse i v americkém Senátu, v níž demokratický senátor Zell Miller minulý týden obvinil CBS, že “kdysi hrdá a čestná zpravodajská stanice degenerovala do podoby jednoho z mnoha lovců peněz”.
Problémem podle prestižního amerického deníku je, že CBS si vyhodnotila, že jedinou menšinou ve Spojených státech, z níž si ještě lze beztrestně dělat legraci, jsou právě chudí bílí lidé. Ti se ale cítí být oznámkováni jako občané druhé kategorie. V jiných případech totiž stanice ví, že narazí na požadavek politické korektnosti, a to nechce riskovat.
Hospodářské noviny, 14.3.2003, autor: Milan Kruml, TV Nova

×

Výdaje inzerentů do médií letos zpomalí růst

Starší článek

ArboMedia: Zrušení reklamy v ČT by pokřivilo trh

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více