Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Americké společnosti nevědí, co s reklamou za války

Redakce MAM26. 3. 2003

Sotva první rakety zasáhly Bagdád, stáhla Toyota reklamní šoty z večerního televizního vysílání a požádala deníky, aby reklamu umístily daleko od zpravodajských stránek. To vše ve chvíli, kdy Toyota rozbíhala velkou reklamní kampaň před začínající letní sezónou.
“Naše reklamní spoty jsou jásavé, s lidmi poskakujícími sem a tam, a cítíme, že taková reklama by byla nepatřičná. Chceme dát najevo vážnost chvíle,” říká mluvčí společnosti Diana DeJosephová.
“Utlumili jsem reklamu, jak jen jsme mohli,” připouští stejný postup Margery Myersová, mluvčí maloobchodního prodejce oblečení Talbots. Ten má roční obrat 1,6 miliardy dolarů. “Obchodníci reflektují situaci zákazníků a podle toho jednáme,” dodává.
Po zahájení války zaplnily televizní obrazovky obrázky bomb a raket vybuchujících nad Bagdádem a válečná rétorika, která se na hony liší od ducha mnoha reklamních spotů. Ty až na výjimky lákají zákazníky na pozitivní věci a pro diváka by nebylo nic paradoxnějšího než spot s uhánějící toyotou, po kterém by následovaly snímky hřmotných tanků ujíždějících iráckou pouští.
Podle odborníků z reklamní branže by některé společnosti podobného spojení i využily, kdyby si byly jisté, že veřejnost se s válkou jednoznačně ztotožňuje. Tak to ale není a tak nikdo neriskuje, že bude na léta dopředu spojován s válečnou vřavou.
Obavy však panují na obou stranách. Televizní stanice nevynucují plnění reklamních kontraktů, aby zákazníky neodehnaly, ale dlouhodobě se bez příjmů z reklamy neobejdou, zejména ve chvílích, kdy náklady na válečné zpravodajství rostou. Společnosti se zase obávají, že zmizí-li zákazníkům z očí, zmizí zanedlouho i z jejich myslí a ztratí pracně vybojovaný podíl na trhu.
Některé firmy se proto rozhodly válku ignorovat a pokračují dále, jako by nebyla. Alespoň na stanicích, které si udržují část normálního programu. “Jestli televizní sítě a kabelovky budou vysílat nadále pravidelný program, budeme pokračovat v zadávání reklamy …” uvádí výrobce piva Anheuser-Busch.
Abe Novick, viceprezident baltimorské Eisner Communications Inc. jde ještě dále. “Popravdě řečeno, reklama se stala součástí naší kultury. Takže si nemyslím, že veřejnost se urazí, když se reklama objeví jako prostředek na utišení bolestí hlavy uprostřed programů spjatých s válkou,” zdůrazňuje.
Některé společnosti zvažovaly, zda nebudou sponzorovat vlastenecké spoty, jako to činily po teroristických útocích proti New Yorku a Washingtonu. Odborníci to však považují za riskantní, protože Američané mají k této válce nejednoznačný postoj a společnosti by tentokrát mohlo přijít draho, kdyby zaujaly politické stanovisko, jako to udělaly po 11. září.
-čtk-

×

MFN vyzvala k dodržování pravidel při vysílání záběrů zajatců

Starší článek

Petice “Ne z našich kapes” vyzývá k bojkotu Novy kvůli dluhu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více