Americká AOL chce prodat aktiva za dvě až čtyři miliardy USD

5. 3. 2003 08:03

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká AOL Time Warner se chystá prodat aktiva za dvě až čtyři miliardy dolarů, aby snížila dluh. Řekl to generální ředitel mediálního gigantu Richard Parsons, časový plán prodeje ale nepřiblížil. Dodal, že AOL od sebe chce oddělit i divizi kabelové televize, a to na konci druhého čtvrtletí uvedením akcií divize na trh.
Dluh mediální a technologické společnosti AOL dosahuje 27 miliard dolarů. Investoři na firmu tlačí a požadují jeho snížení.
Skupina se chystá prodávat aktiva mimo hlavní obory svého podnikání. Půjde například o tři sportovní týmy v Atlantě, knižní vydavatelství a podíly v kabelových televizních sítích Court TV a Comedy Central.
AOL podle Parsonse uvažuje o tom, že odejde z oborů, v nichž její podniky nemají dostatečnou velikost, aby mohly uspět v konkurenci. Půjde například o vydávání knih. Tato divize zahrnuje podniky Warner Books a Little Brown & Co., které jsou nyní na prodej. Manažeři AOL uvedli, že by za prodej těchto aktiv mohla skupina získat 400 milionů dolarů.
Někteří analytici spekulují, že by se do prodeje mohlo dostat i hudební vydavatelství Warner Music. Podle informovaných zdrojů se o spojení s Warner Music zajímá EMI Group.
Richard Parsons dodal, že by na konci příštího roku mohla AOL snížit čistý dluh na 20 miliard dolarů. Parsons také připomněl, že hrozba irácké války způsobila, že spotřebitelé neutrácejí, na což by mohly výdaje do reklamy reagovat zastavením růstu. Rok ale podle ředitele začal dobře.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.