Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

AB: Budvar musí zaplatit 100 tisíc dolarů pivovaru Anheuser-Busch

Redakce MAM18. 3. 2003

Pivovar Budějovický Budvar musí společně se svými distributory ve Švédsku zaplatit kolem 100 tisíc dolarů (tři miliony Kč) americké firmě Anheuser-Busch. Rozhodl o tom soud ve Švédsku, který Budvaru zakázal používat na švédském území název Budweiser Budvar. Ve svém sdělení to uvedl americký pivovar Anheuser-Busch.
Budvar tak nebude smět ve Švédsku používat ani názvy Budweis či Budweiser, ani další názvy, v nichž by se toto slovo vyskytlo. Anheuser-Busch tvrdí, že rozhodnutí soudu mu nyní dává exkluzívní právo používat ve Švédsku označení Budweiser. Částku 100.000 USD má český pivovar a jeho distributoři zaplatit za soudní výlohy a za to, že merické firmě vznikly škody.
“Toto rozhodnutí potvrzuje naše právo ke značce Budweiser, jak už o tom rozhodlo mnoho jiných soudů,” uvedl výkonný ředitel a prezident Anheuser-Busch International Stephen Burrows. Budvar nicméně může ve Švédsku i nadále používat označení Budvar anebo Budbrau.
Budějovický Budvar ale tvrdí, že zatím od právního zástupce neobdržel oficiální vyjádření o výsledku soudního sporu. Nemůže tak k případu poskytnout podrobné informace, řekla Denisa Mylbachrová z firmy. Zdůraznila však, že jde o rozhodnutí první instance, které není pravomocné a proti kterému se lze odvolat. Mylbachrová dodala, že Švédsko patří mezi mladší trhy Budvaru, na které vyváží pivo pod značkou Budějovický Budvar.
Budějovický Budvar vyváží pivo do 60 zemí a má více než 380 ochranných známek, které má registrovány ve zhruba 100 zemích. S firmou Anheuser-Busch vede přes 40 soudních sporů a stejný počet správních řízení před patentovými úřady. Zeměpisná označení původu Budějovické pivo, Českobudějovické pivo a Budějovický měšťanský var budou na základě schválení EU požívat ochrany i z hlediska evropského práva. Pivovar byl naposledy úspěšný ve Švýcarsku, kde Anheuser-Busch nesmí používat známku Bud.
-čtk-

×

Markíza dominuje slovenskému televiznímu trhu

Starší článek

Zadavatelé televizní reklamy: Reklama na ČT zajišťuje konkurenci

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více