Zisk jedničky reklamního světa byl loni nižší o pětinu
Největší reklamní společnost na světě WPP zaznamenala loni pokles zisku před zdaněním a odpisy o 19 procent na 400,6 milionů liber (639,4 milionu USD). Reklamní trh se v poslední době potýká s nejhorším propadem v historii a výrazné oživení firma nečeká ani v letošním roce, informoval generální ředitel Martin Sorrell.
Analytici očekávali zisk před zdaněním v rozmezí 395 až 401 milionů liber. “Rok 2002 byl velmi obtížný. Rok 2003 bude také obtížný, ale doufejme trochu klidnější. Rok 2004 by mohl být lepší,” dodal Sorrell.
Reklamní společnosti zažily v uplynulém období prudký propad, protože většina firem kvůli celosvětovému hospodářskému poklesu výrazně omezila veškeré výdaje.
Na trhu se sice začaly objevovat první známky oživení, hlavně u rozhlasových stanic v USA, ale hrozba války proti Iráku výdaje inzerentů opět omezila.
WPP zastřešuje společnosti jako J. Walter Thompson a Young & Rubicam. K jejím hlavním klientům patří automobilka Ford a Domino’s Pizza.
Provozní marže firmy loni díky opatřením k omezení nákladů činila 12,3 procenta, což bylo v souladu s plánem firmy.
V tomto roce by měla marže stoupnout o jeden procentní bod a v roce 2004 o dalšího půl procentního bodu.
-čtk-