Čistý zisk francouzské komerční televize TF1 loni klesl o 26 procent na 155,2 milionu eur. Podle firmy příjmy z reklamy stagnovaly, zatímco náklady na tvorbu programu rostly.
Provozní zisk se loni snížil na 293,5 milionu eur z předchozích 375,9 milionu. Celkové tržby sice stouply o 15 procent na 2,624 miliardy eur, příjmy z reklamy se však zvýšily o pouhých 0,7 procenta.
Společnost, kterou zhruba ze 40 procent vlastní francouzská stavební a telekomunikační skupina Bouygues, však potvrdila, že v letošním roce počítá s růstem příjmů z reklamy o jedno až tři procenta. Tvrdí, že zvýšit by se měl i čistý zisk.
Firma loni koupila exkluzivní televizní práva na mistrovství světa ve fotbale pro Francii. Kvůli vyřazení francouzského týmu v prvním kole však příjmy z reklamy zaostaly za cenou těchto práv.
Bez zahrnutí nákladů souvisejících s mistrovstvím světa stouply výdaje na tvorbu programu o 5,7 procenta, po zahrnutí těchto nákladů se však zvýšily o 14,5 procenta na 881,6 milionu eur.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).