Zaniklý Super přivedl nové čtenáře, vydělal na tom Blesk
Blesk získal loni pravděpodobně největší část čtenářů denního tisku, které na trh přivedl vznik deníku Super v roce 2001. Super sice přebral část čtenářů konkurenčním listům, našel však také zcela nové čtenáře, nebo se v mnoha případech stal druhým deníkem, který si lidé kupovali.
Blesk vydělal na pádu konkurenčního Superu loni v červenci nejvíce. Jeho náklad totiž podle údajů Kanceláře ověřování nákladu tisku – ABC ČR v srpnu 2002 skokově narostl.
V srpnu se zvýšil také prodej MF Dnes. Za celý rok však nejvíce z celostátních novin narostl náklad Blesku, a to v průměru o 85 tisíc kusů denně.
Blesk se tak stal s přehledem nejprodávanějším deníkem. MF Dnes i přes srpnový nárůst průměrný denní prodej v prosinci proti lednu naopak klesl, a to o 19 tisíc kusů.
V prosinci Blesk prodával v průměru 416.728 výtisků denně, což bylo o 112 tisíc více než náklad druhé MF Dnes.
Ta prodávala v průměru 305.100 kusů. Následovalo Právo s 202.093 výtisky.
Ostatní deníky nepřekročily stotisícovou hranici. Lidové noviny měly 90.453 kusů, Hospodářské noviny 74.808 a Sport 57.114 kusů.
Nejprodávanějším deníkem v prosinci podobně jako v předchozích měsících bylo páteční vydání deníku Blesk s barevnou přílohou, kterého se v průměru prodalo 493.457 kusů. Naproti tomu MF Dnes se nejvíce prodávala ve čtvrtek, kdy měla průměrný náklad 449.675 kusů. Práva se sobotní přílohou se prodalo 427.241 kusů.
Z regionálních deníků byly nejprodávanější Deníky Moravia, kterým průměrný prodaný náklad v prosinci vzrostl oproti listopadu o téměř čtyři tisíce kusů na 172.492 výtisků. Následovaly Středočeské deníky Bohemia a Večerník Praha (74.693 kusů) a Západočeské deníky Bohemia (61.779 výtisků).
-čtk-