Zájem o tištěné katalogy cestovek internet neovlivnil
Cestovní kanceláře se shodují: Zájem klientů o možnost vybrat si dovolenou z tištěných katalogů neklesl ani s nabídkami kanceláří na internetu.
To, že lidé při výběru dovolené stále rádi listují v tištěných materiálech, potvrdil i stabilní zájem o katalogy na veletrhu cestovního ruchu Holiday World.
Cestovní kanceláře přitom na veletrhu zájezdy ve větších objemech většinou neprodávají. Lidé spíše přicházejí pro katalogy, pak si je doma prolistují a v klidu si dovolenou vyberou, sdělil Petr Dvořák z CK Alex.
O víkendu, kdy je Holiday World otevřen laickým návštěvníkům, je typickým obrázkem zákazník s taškami plnými katalogů všech možných cestovních kanceláří.
Veletržní slevy však přilákají některé turisty i k nákupu již vybraného zájezdu.
Například třetí největší CK v zemi Firo-Tour nabízela až 50procentní veletržní slevu. Podle Dity Bachroňové z marketingu firmy využila velkých slev řada klientů a zájezd si přímo na veletrhu koupila. Prodávaly se jak pobytové, poznávací i sportovně-tematické zájezdy. Největší úspěch měly řecké ostrovy, Egypt, Thajsko, Čína, Baleárské ostrovy, poznávací a lyžařské zájezdy po Evropě.
Velký zájem o svou nabídku zaznamenala i CK Vítkovice Tours. Ta se specializuje na Chorvatsko. Tato oblast číslo jedna v poptávce českých turistů byla letos partnerskou zemí celého veletrhu.
“Z veletrhu si odvážíme pocit, že Chorvatsko jako turistická destinace bude letos opět na špici zájmu Čechů o letní dovolenou,” řekl ředitel CK Libor Šugárek.
Alex začala prodej přes internet nabízet v ČR mezi prvními cestovními kancelářemi. V současnosti podle Dvořáka přímo přes internet vybírá a nakonec prostřednictvím internetu i zaplatí zájezd asi deset procent zákazníků.
Velké procento lidí však zájezdy na internetu vybírá a objednává, nakonec však s potvrzenou objednávkou přijdou zaplatit do CK, kde si rádi o svém výběru nad fotografiemi vybraného místa promluví. Většinu dovolených v Česku vybírají podle Dvořáka ženy.
-čtk-