Zábava v ČT potřebuje podle jejího šéfdramaturga víc experimentů

11. 2. 2003 00:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zábava v České televizi (ČT) balancuje na ostří nože mezi dvěma propastmi. Buď je jí vyčítána přílišná inspirace komerční televizí, nebo nízká sledovanost. Podle šéfa zábavy televize Richarda Medka je hledání vhodného kompromisu těžké.
hn: Klíčovým slovem ČT současnosti je restrukturalizace, na jejímž konci má být v roce 2006 úspora 820 miliónů korun. Jak se tyto procesy projeví v oblasti zábavy?
Pokud má být výsledkem restrukturalizace úspora, tak by měla generovat peníze. Ty by se měly vrátit zpět do programu ČT a tím i do zábavy. Jinak se ale samozřejmě v současné době musíme uskrovňovat jak v objemu financí pro jednotlivé formáty, tak v omezení počtu nových projektů.
hn: Kde se ale tyto úspory projevují konkrétně?
Nejvíce je to vidět na tom, čím bychom se mimo jiné měli odlišovat od komerčních televizí. Česká televize by se měla snažit více experimentovat. Pokud chcete dát šanci novému nápadu, zvyšuje se vám pravděpodobnost rizika. Televize by si měla dovolit komfort netradičních zábavných pořadů. Povedlo se jí to třeba u České sody, Šumných měst nebo Českého lva.
hn: Z jakého důvodu ČT příliš nevyužívá nákupu licencovaných soutěží?
Tyto formáty jsou pro nás většinou příliš komerční. Pokud si chceme udržet určitou laťku, tak si musíme hodně vybírat. Druhou věcí je, že ČT k tomuto postupu zatím nedospěla. I když se objevují první vlaštovky jako soutěž Hodina pravdy, což je licencovaný formát.
hn: Je pro vás nákup licence levnější nebo dražší než vývoj vlastního pořadu?
Je to levnější cesta. I z toho důvodu, že licence snižuje rizika.
hn: Zatímco komerční televize se v zábavě řídí jednoznačně sledovaností, u České televize to tak jasné není. Co je pro vás směrodatné?
Sledovanost kontra kvalita je věčný problém České televize. Vytvořit kvalitní a sledovaný zábavní pořad trochu připomíná tvorbu kulaté krychle. Musíme plnit i další kritéria, než je sledovanost, takže neustále hledáme kompromis.
hn: Jaká další kritéria?
Chcete po mně něco, co Česká televize řeší v neustálém procesu. Ta pravidla musíte mít především v sobě a potom si je případně obhájit. To za vás žádný etický kodex nevyřeší. Jde především o určitou míru kultivovanosti, nepodbízet se za každou cenu.
Hospodářské noviny, 11.2.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.