Za reklamu při MS v hokeji budou firmy platit podle sledovanosti
Česká televize při letošním mistrovství světa v hokeji nabídne poprvé v historii prodej reklamních bloků při sportovních přenosech v systému tzv. garantovaných ratingových bodů. ČT dosud prodávala reklamní časy při velkých sportovních událostech za předem stanovené ceny.
Letos však i při mistrovství světa budou moci zadavatelé za objednané časy zaplatit podle jejich skutečné sledovanosti, vysvětlil Štěpán Wolde z agentury ArboMedia, která ČT reklamní čas prodává.
Systém garantovaných ratingových bodů, kdy si zadavatel nakupuje v podstatě sledovanost své reklamy, přitom využívají všechny televize a také ČT prodává tímto systémem většinu reklamního času.
Na ČT2, kde je nižší sledovanost pořadů, však dosud u velkých sportovních přenosů systém nevyužívala. Pořady, jež předcházejí sledovaným sportovním přenosům, totiž nedosahují tak vysoké sledovanosti. Zadavatelé proto měli obavy, zda diváci, kteří čekají na přenos hokeje, na ČT2 z jiných kanálů přepnou již v době vysílání reklamního bloku, nebo až po začátku přenosu.
Při systému garantovaných ratingových bodů však riziko nákupu reklamních časů, které nakonec dosáhnou nízké sledovanosti, odpadá. Garance tak podle Jany Čepelkové z ArboMedia přivede na ČT2 i ty inzerenty, kteří by se nákupu za garantované ceny obávali. Čepelková odhaduje celkový příjem ČT z prodeje reklamy v době vysílání mistrovství světa v hokeji na 35 až 40 milionů Kč.
-čtk-