Podíl zahraničních režisérů při vzniku tuzemských reklamních spotů se převažuje. Pavla Burgetová, producentka Stillking Films i Filip Sirový, producent Armada Films, se shodují, že v loňském roce točilo pro české klienty více zahraničních režisérů. Týká se to především kampaní s velkým rozpočtem, které agentury nerady svěřují do ruky českým režisérům.
„Myslím si, že loni točilo v Česku více zahraničních režisérů nežli českých. Jedním z důvodů je to, že v zahraničí, a to především ve Velké Británii, Německu a Francii se výrazně zmenšily rozpočty a množství spotů které se točí.
Režiséři se tedy začali poohlížet po práci jinde a jsou ochotní pracovat za honorář jaký dostane lokální režisér,“ uvádí důvody Pavla Burgetová.
Filip Sirový dodává: „Reklamy které vznikly v naší společnosti se většinou realizují se zahraničními režiséry.“ Alice Kašparová, producentka Filmservice Productions říká: „Středně velké a velké kampaně točí z 80 procent zahraniční režiséři.“ Cizinec podle odborníků vyjde dráž, ale již to není tak velký rozdíl. Český režisér má honorář od 100 do 120 tisíc korun na den, zahraniční režisér požaduje od 500 tisíc až miliónu korun.
Burgetová tvrdí, že nejvíce pro český trh točí režiséři ze Skandinávie a Anglie.
Hospodářské noviny, 24.2.2003, autor: (zj)
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?