V Evropě se loni nejlépe prodávali The Beatles

10. 2. 2003 00:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejprodávanějším albem v Evropě se loni stal výběr hitů „1“ od liverpoolské legendy Beatles. V každoročním udělování cen Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Platinum Europe za více než jeden milión prodaných alb se umístili na prvním místě s více než osmimiliónovým prodejem. Informovala o tom Fiona Harleyová z IFPI.
Na dalším místě skončila Alanis Morissette, jejíž album Jagged Little Pill překročilo sedmimiliónovou hranici. Podobně si vedla i Madonna s nahrávkou Ray of Light. Hranici pěti miliónů prodaných kusů překročilo rovněž další album Madonny – Music a No Angel od Dido.
Podle Harleyové bylo Platinum Europe loni oceněno celkem 77 interpretů s 92 alby. „Čísla ukazují, že v roce 2002 bylo poprvé více alb oceněno nově, rovněž pouze 11 alb překročilo hranici prodeje čtyř miliónů kusů,“ uvedla Harleyová.
Největší počet ocenění – 57 – získali evropští umělci, což je nejvíce od roku 1996, kdy se Platinum Europe začaly udělovat. Oproti loňskému roku to představuje nárůst o dvě procenta. Z tohoto počtu přitom 29 cen putovalo do Velké Británie, 11 do Francie a šest do Irska.
Silné zastoupení měli umělci z dalších anglofonních zemí. Hudebníci z USA si na své konto připsali stabilních 27 cen, Kanaďané šest Platinum Europe. Poprvé ceny zamířily do Kolumbie (Shakira) a Ruska (TaTu).

Desítka nejprodávanějších alb v Evropě v roce 2002

Interpret Album Prodej (mil. ks)
The Beatles 1 8
Alanis Morissette Jagged Little Pill 7
Madonna Ray of Light 7
Dido No Angel 5
Madonna Music 5
Red Hot Chili Peppers Californication 4
Robbie Williams Sing When You’re Winning 4
Shakira Laundry Service 4
U2 All that You can’t Leave Behind 4
Whitney Houston My Love is your Love 4

zdroj: IFPI

Hospodářské noviny, 10.2.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.