Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Evropě se loni nejlépe prodávali The Beatles

Redakce MAM10. 2. 2003

Nejprodávanějším albem v Evropě se loni stal výběr hitů “1” od liverpoolské legendy Beatles. V každoročním udělování cen Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI) Platinum Europe za více než jeden milión prodaných alb se umístili na prvním místě s více než osmimiliónovým prodejem. Informovala o tom Fiona Harleyová z IFPI.
Na dalším místě skončila Alanis Morissette, jejíž album Jagged Little Pill překročilo sedmimiliónovou hranici. Podobně si vedla i Madonna s nahrávkou Ray of Light. Hranici pěti miliónů prodaných kusů překročilo rovněž další album Madonny – Music a No Angel od Dido.
Podle Harleyové bylo Platinum Europe loni oceněno celkem 77 interpretů s 92 alby. “Čísla ukazují, že v roce 2002 bylo poprvé více alb oceněno nově, rovněž pouze 11 alb překročilo hranici prodeje čtyř miliónů kusů,” uvedla Harleyová.
Největší počet ocenění – 57 – získali evropští umělci, což je nejvíce od roku 1996, kdy se Platinum Europe začaly udělovat. Oproti loňskému roku to představuje nárůst o dvě procenta. Z tohoto počtu přitom 29 cen putovalo do Velké Británie, 11 do Francie a šest do Irska.
Silné zastoupení měli umělci z dalších anglofonních zemí. Hudebníci z USA si na své konto připsali stabilních 27 cen, Kanaďané šest Platinum Europe. Poprvé ceny zamířily do Kolumbie (Shakira) a Ruska (TaTu).

Desítka nejprodávanějších alb v Evropě v roce 2002

Interpret Album Prodej (mil. ks)
The Beatles 1 8
Alanis Morissette Jagged Little Pill 7
Madonna Ray of Light 7
Dido No Angel 5
Madonna Music 5
Red Hot Chili Peppers Californication 4
Robbie Williams Sing When You’re Winning 4
Shakira Laundry Service 4
U2 All that You can’t Leave Behind 4
Whitney Houston My Love is your Love 4

zdroj: IFPI

Hospodářské noviny, 10.2.2003, autor: Aleš Borovan

×

Ringier a Československý sport nebudou distribuovat přes Mediaprint

Starší článek

Časopis Rave bude zastupován Big partnership media

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více