Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Trh PR agentur loni klesl o devět procent

Redakce MAM20. 2. 2003

Tržby PR agentur sdružených v asociaci APRA klesl loni o devět procent na 397 milionů korun. Český trh tak nevybočuje z celosvětového trendu, který je ovlivněn hospodářskou recesí, tvrdí APRA.
Tržby za PR služby deseti největších členů APRA klesly o téměř 20 milionů na 326,76 milionu korun. Deset největších firem přitom představuje 82 procent z celkového objemu tržeb 17 řádných členů asociace.
Nejvyšší příjem vykázala za rok 2002 agentura AMI Communications, která si tak s příjmem 60,8 milionu korun udržela první místo. Loni druhá agentura Donath-Burson-Marsteller se propadla na páté místo. Tržby jí klesly na 30,3 milionu korun. Předstihla ji agentury EMC, B.I.G. a Ogilvy Public Relations. Mezi Top 10 APRA se poprvé objevily agentury ExMise Public Relations a AC&C Public Relations.
Podle předsedy výkonné rady APRA Jiřího Hrabovského není situace na českém PR trhu dramatická. Kopíruje totiž jen vývoj na klíčových trzích ve světě. “V období ekonomické recese se firmy soustřeďují na splnění krátkodobých obchodních cílů, zatímco výsledky public relations mají dlouhodobější charakter,” doplnil.
APRA vznikla v roce 1995. Nyní sdružuje 17 řádných a 13 přidružených členů, což představuje zhruba 75 procent českého trhu s public relations poradenstvím.

Žebříček deseti největších PR agentur APRA v roce 2002

pořadí název income fee (mil.Kč) růst (%) billing (mil.Kč) růst (%)
1. AMI Communications 60,8 6,67 112,5 1,35
2. EMC 41,5 15,6 70,5 6,02
3. B.I.G. 41,4 11,29 87,1 -11,48
4. Ogilvy Public Relations 38,0 -17,9 57,2 -6,04
5. Donath-Burson-Marsteller 30,3 -36,34 34,2 -35,83
6. GCI Praha 26,4 0,11 35,1 4,21
7. Impact 24,7 7,86 93,7 46,64
8. ExMise Public Relations 21,6 64,41 45,5 160,71
9. AC&C Public Relations 21,2 0,47 47,2 -5,22
10. Previa ČR 20,8 -20,91 32,0 -13,28

Billing – zahrnuje celkové výnosy agentury (kompletní účtová třída 600).
Income fee– Billing mínus přímé náklady přeúčtované klientům (představuje odměnu agentury za poskytované PR služby).

×

Zaniklý Super přivedl nové čtenáře, vydělal na tom Blesk

Starší článek

Šlouf prohrál spor s Respektem a poradcem Buzkové

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více