Tradiční salám Vysočina budou vyrábět jen firmy v tomto kraji

7. 2. 2003 17:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Tradiční salám Vysočina se bude vyrábět pouze v tomto kraji – tedy na Českomoravské vrchovině. Zeměpisné označení původu zapsal koncem roku 2002 na základě zákona O ochraně označení původu a zeměpisných značení úřad průmyslového vlastnictví.
Salám se bude vyrábět podle původní technologie z roku 1967.
Majitelem osvědčení se stalo živnostenské společenstvo čtyř českých výrobců salámů v kraji, řekl bez dalších podrobností ředitel masokombinátu Vysočina Hodice Jan Vítů.
Právě tento podnik začal v šedesátých letech Vysočinu vyrábět jako první. Osvědčením získala trvanlivá uzenina právo nést svůj název i po vstupu Česka do Evropské unie.
Salám Vysočina se během let dostal do sortimentu většiny tuzemských masokombinátů.
„Především po roce 1989 však nastal rozmach ne příliš kvalitních, zato cenově velmi příznivých napodobenin,“ dodal Vítů. Podle něj omezení přispěje k vyšším standardům u uzenářských výrobků, jak je požaduje ministerstvo zemědělství.
Informace o omezení použití značky Vysočina zatím nebyla uveřejněna na internetových stránkách odpovědného úřadu. Většina výrobců o ní proto zřejmě vůbec neví.
Majitelé osvědčení budou trvat na změně názvu jejich výrobků. „Pro výrobce to bude velký zásah, proto počítáme s delším časovým horizontem,“ uzavřel Vítů.
-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení