Britští labourističtí poslanci John Robertson a Parmjit Dhanda usilují o to, aby televizní stanice měly za povinnost investovat do filmů a podpořily tak upadající britský filmový průmysl.
Současná podoba zákona o hromadných sdělovacích prostředcích obsahuje pouze klauzuli, podle níž musí vysílatelé podporovat a stimulovat dramata, komedie a hudbu. Poslanci navrhovaný dodatek by k výše uvedeným přidal i výrobu celovečerních filmů.
„Filmový průmysl je na tom teď sice velmi dobře, ale bez podpory vlády a televizních stanic by mohl začít brzy upadat,“ uvedl Dhanda v rozhovoru pro BBC News Online.
Větší investice podle něj podpoří výrobu úspěšných filmů, jakým byl například Harry Potter. V Británii filmovaný příběh dětského čaroděje byl financován zdroji ze Spojených států.
„Stejně jako po stanicích požadujeme, aby část jejich vysílání byla regionálně zaměřená, měli bychom od nich očekávat, že budou produkovat celovečerní filmy, tvrdil Dhanda.
Britské ministerstvo kultury, médií a sportu zatím svůj postoj k návrhu neuvedlo. Podle jeho tiskového mluvčího však vláda hájí zájmy filmového průmyslu a návrhem se bude zabývat.
Filmoví producenti utratí v Británii ročně 560 miliónů liber, z větší části však jde o právě hollywoodské investice. Příkladem jsou právě Harry Potter či poslední bondovka Dnes neumírej. Počet britských, doma natočených filmů loni klesl na 42 z 52 v roce 2001.
Hospodářské noviny, 21.2.2003, autor: (maš)
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?