Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Švédsko chce v EU prosadit restrikce pro reklamu na alkohol

Redakce MAM17. 2. 2003

Švédská vláda chce v rámci celé Evropské unie prosadit stejné restrikce pro reklamu na alkohol, jaké platí na švédském území. Inspirací je omezení reklamy na tabákové výrobky.
“Chceme, aby unie přijala pro reklamu na alkoholické nápoje stejná omezení, jaká již v EU platí pokud jde o reklamu na tabákové výrobky,” uvedla pro deník Sydsvenska Dagbladet švédská zástupkyně v pracovní komisi EU jménem “Alkohol a zdraví” Gert Knudsonová.
Přístup ke škodlivosti alkoholu pro zdraví však zdaleka není stejně jednoznačný jako u cigaret a tabákových výrobků.
Švédsko ale argumentuje tím, že na následky požívání alkoholu umírá na jeho území téměř stejné množství lidí jako na následky kouření.
Každoročně přijde ve Švédsku na následky kouření o život 8000 a na následky alkoholu 6000 osob.
Kromě toho působí alkohol podle Švédů negativně také jinými než přímými cestami – podnapilí řidiči zaviňují těžké dopravní nehody, pod vlivem alkoholu dochází k řadě vražd i sebevražd a podobně.
Švédská iniciativa v rámci EU byla oznámena jen týden poté, co soud ve Švédsku v otázce reklam na alkohol naopak rozhodl proti švédskému státu.
Časopis Gourmet byl totiž zproštěn žaloby za to, že na svých stránkách zveřejnil reklamu na víno a některé lihoviny.
Soud motivoval svůj verdikt evropskými zákony o ochraně volného trhu s tím, že tyto zákony jsou nadřazeny zákonům švédským. Důležité v tomto případu bylo, že reklama nebyla směrována na mladou generaci a že neporušila propagaci pití alkoholu takzvaně “zdrženlivým způsobem”.
Švédská vláda však tvrdí, že rozhodnutí soudu je jednoznačné pouze pokud jde o víno a nikoli o tvrdý alkohol. V tomto směru naopak připravuje nové restrikce podobné těm, jaké již navzdory zákonům o volném trhu v EU vládnou v sousedním Finsku.
-čtk-

×

Absolutním vítězem ankety TýTý je pošesté Karel Gott

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 7. týden 2003

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více