Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Stát má na propagaci unie o čtyřicet miliónů méně, než myslel

Redakce MAM12. 2. 2003

TITULEK34: Stát má na propagaci unie o čtyřicet miliónů méně, než myslel
Čtyři měsíce před hlasováním o vstupu do Evropské unie úředníci ministerstva zahraničí zjistili, že do hodnoty kampaně k referendu zapomněli započítat daň. Na projekty nebudou mít původně ohlášených 200 miliónů korun, ale o 40 miliónů méně.
“Bohužel jsme si neuvědomili, že částka z rozpočtu je bez daní,” přiznává Jana Adamcová, která má na ministerstvu kampaň na starosti. “To jsme zjistili, až když jsme se probírali nabídkami. Ty již byly uvedeny s daní.”
Nyní úředníci doufají, že se jim chybějící peníze podaří získat alespoň od sponzorů. Na původní částku se však zřejmě ministerstvo již nedostane. Adamcová věří, že se od firem podaří získat alespoň dvacet miliónů korun. V takovém případě by úřad nemusel kampaň výrazněji omezit.
“Zatím jsme uspěli u společností, které jsou ochotny pomoci nám spíše materiálně. To znamená, že nám budou například dodávat ceny do soutěží,” uvedla Adamcová.
Kvůli nedostatku peněz již před několika týdny úředníci zavrhli výrobu informační brožurky, kterou měly dostat všechny české domácnosti. Místo toho najdou občané ve schránkách pouze letákové “Euronoviny”.
Propagační materiály mají podle vládního materiálu, který mají HN k dispozici, roznášet pracovníci České pošty. “Zatím mi není známo, že by o tom s námi někdo jednal,” uvedl včera mluvčí pošty Ladislav Vančura.
Letákům se každopádně zřejmě žádná domácnost nevyhne. Doručovatelky musí respektovat nálepky na schránkách odmítající reklamu. Na volby či referendum se však toto omezení nevztahuje.
Z materiálu ministerstva zahraničí vyplývá, že v rámci kampaní cílených na jednotlivé skupiny obyvatel se stát zvlášť zaměří i na věřící.
Spolu s Českou biskupskou konferencí už připravil informační brožuru.
“Je v ní kladen důraz nejen na ekonomické výhody členství, ale také na skutečnost, že sama myšlenka unie má počátek v ideách křesťansky orientovaných politiků, jakými byli například Robert Schuman, Konrad Adenauer, Alcide de Gasperi a další,” říká Martin Horálek z tiskového střediska České biskupské konference.
Materiál pro věřící bude hovořit i o etice a náboženských svobodách. “Jde o informaci, nikoliv o pouhou přesvědčovací kampaň,” tvrdí Horálek.
Dokument ministerstva zahraničí, v němž se plánuje i rozesílání SMS zpráv všem zákazníkům společností Eurotel a T-Mobile, či dechovky na náměstích, má dnes projednat vláda.

×

Český rozhlas hledá šéfredaktora Radiožurnálu

Starší článek

Radio Investments vlastní i rádia Jizera a Delta

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více