Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Sněmovna kývla na změny ve značení prodávaného zboží

Redakce MAM27. 2. 2003

Nové povinnosti pro prodejce schválila v rámci zákona o cenách Poslanecká sněmovna. Po vstupu země do Evropské unie budou totiž muset označit nabízené zboží nejen prodejní cenou za kus, ale i cenou za kilogram, litr či metr.
Nové povinnosti se nemají týkat všech prodejců. Povinnost značit zboží bude u výrobků, kde má jednotková cena smysl, tedy například u potravin, prášků na praní či stavebnin. V některých supermarketech už takové značení funguje.
Drobných obchodníků by se však opatření nemělo týkat, aby je příliš nákladově nezatížilo.
Povinnost se bude vztahovat pouze na obchody s prodejní plochou nad 400 metrů čtverečních. Přijatá novela zákona o cenách by měla být plně slučitelná se směrnicí Evropské unie o ochraně spotřebitele.
Novelu zákona v předchozích čteních trvale kritizovali poslanci ODS. Tvrdili, že vláda nutí výrobce nákladným způsobem měnit značení zboží, což v konečném efektu zaplatí spotřebitel.
Jejich kritický postoj ale konečnou podobu zákona neovlivnil. Novelu ze 189 přítomných poslanců podpořilo 117, proti bylo 54 zákonodárců.
Zákon musí ještě schválit horní parlamentní komora.
-čtk-

×

Poslanci omezili tabákovou reklamu

Starší článek

Každý čtvrtý Čech surfuje po internetu doma

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více