Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rekordní vánoční útraty přes Visa karty

Redakce MAM7. 2. 2003

Lońské Vánoce byly pro české držitele platebních karet Visa ve znamení rekordních útrat u obchodníků. Jen během prosince 2002 utratili spotřebitelé s kartami Visa 1,8 miliardy korun. To je nárůst o 93 procent oproti poslednímu měsíci roku 2001.
Při bližším pohledu na prosincové statistiky je zřejmé, že hlavní starostí českých spotřebitelů bylo zajištění dostatečných zásob jídla a pití na celé svátky. V obchodech s potravinami a v supermarketech tak utratili 390 milionů korun.
Tyto obchody představují celých 22 procent z celkových prosincových útrat s kartami Visa. Na druhé příčce se s podílem 9,9 % umístila benzínová čerpadla se 175 miliony korun. Následovaly obchodní domy (168 mil. korun a 9,5 %), obchody s elektronikou (158 mil. korun a 8,9 %) a velké obchody s oblečením pro celou rodinu (120 mil. korun a 6,8 %).
“Nízká průměrná hodnota platby kartou Visa (1290 korun) je jasným znakem toho, že karty se u nás používají nejen při nákupu dražších položek, ale také pro drobnější každodenní nákupy potravin, benzínu, drogerie, atd.,” uvedl Miloslav Kozler, manažer pro Českou a Slovenskou republiku asociace Visa International.
Nejrušnějším dnem bylo pondělí 30. prosince, kdy spotřebitelé s kartami Visa utratili téměř 173 milionů korun. Celou jednu třetinu přitom tvořily supermarkety a obchody s potravinami. Pro zbytek světa bylo největším nákupním dnem pondělí 23. prosince.
Roční objem plateb kartami Visa dosahuje 2,4 bilionů dolarů. Karty Visa je možné použít na 30 milionech míst včetně 810 tisících bankomatů ve více než 150 zemích světa.
-bob-

×

Soud ve Vadúzu předal Železného kauzu Astrona Česku

Starší článek

V žebříčku Kabát a Holki lepší Pána prstenů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více