Reklamy v Oscarech jsou vyprodané

25. 2. 2003 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Světový reklamní trh již delší dobu stagnuje, přesto se najdou výjimky. Za třicet vteřin vysílacího času v přímém přenosu z udílení Oscarů se letos platí až 1,4 miliónu dolarů, zatímco v loňském roce 1,29 miliónu. Dokládá to průzkum newyorské agentury Nielsen Monitor-Plus. Společnost Walta Disneye ABC s měsíčním předstihem vyprodala komerční čas na bombastickou televizní show, udílení cen filmové akademie.
Inzerenti totiž pokládají televizní přenosy tohoto druhu společenských akcí za jedinečnou příležitost, jak předvést veřejnosti své nové výrobky. Mezi společnostmi, které podepsaly smlouvu, jsou například American Express, Anheuser-Busch, Charles Schwab, General Motors, J.C.Penney, MasterCard, PepsiCo a Washington Mutual.
Vydavatelé novin a časopisů v celosvětovém měřítku se na rozdíl od televizních společností potýkají s velkými problémy. Stoupající zájem o koupi vysílacích časů je důkazem toho, že televize představuje nejatraktivnější médium.
Program udílení Oscarů je prestižní akcí, během níž se mnohé společnosti hodlají prezentovat. „Je lepší než Super Bowl,“ říká mluvčí společnosti J.C.Penney Stephanie Brown. „Na rozdíl od finále ligy amerického fotbalu sleduje Oscary více žen. Všímají si toho, co má kdo na sobě, a naše výrobky jsou určeny právě jim.“ Je pravda, že z celkového počtu 41,7 miliónu lidí, kteří sledovali předávání filmových cen v minulém roce, bylo 25,8 miliónu žen. Oslovit potenciální zákaznice byl ten hlavní důvod, proč J.C.Penney bude i v tomto roce exkluzívním sponzorem udílení filmových Oscarů. Jeho reklamy představí novou jarní kolekci dámského oblečení.
„Žádný jiný program nepřitahuje tolik žen,“ říká i Mike Shaw, ředitel marketingu firmy ABC, a dodává, že ABC již prodala vysílací časy jak na Oscary, tak i na tiskové konference, kterých se mají zúčastnit filmové hvězdy.
Super Bowl, pokládaný za nejatraktivnější přenos pro inzerenty, sledovalo minulý týden téměř 90 miliónů diváků. Odvysílání třicetivteřinové reklamy stálo zadavatele reklamy v průměru více než milión dolarů. Také udílení cen v oblasti populární hudby je považováno za atraktivní z hlediska vysílání reklam. „Opravdu velký divácký ohlas má jen pár akcí v roce a na událost, jako je udílení Oscarů, máme proto vyprodán vysílací čas už dlouho dopředu,“ uvádí Peter Gardiner, ředitel mediální agentury Interpublic Group.
Zástupce Cadillac GM Paul Edwards vysvětluje, proč investovali tak velkou sumu do televizní reklamy: Během takové show je možné oslovit i majetné diváky. „Publikum Oscarů není tak početné jako při Super Bowlu, ale má z našeho hlediska příznivější demografické složení – často je sledují i velcí boháči.“
Hospodářské noviny, 25.2.2003, autor: Suzanne Vranicová, Emily Nelsonová, The Wall Street Journal Europe

Redakce MAM

Další zajímavé čtení