Společnost IPEX začne od začátku března nabízet vysokorychlostní připojení k internetu prostřednictvím technologie ADSL za měsíční paušál 1498 korun.
Podle obchodního ředitele Pavla Píštěka bude muset zákazník kromě tohoto poplatku zaplatit také měsíční paušál za provoz telefonní linky Českého Telecomu.
Cena základní nabídky podle Píštěka vychází z velkoobchodní nabídky Telecomu, která zatím nevytváří prostor pro její výrazné snížení. Odborníci odhadují, že operátoři budou ADSL nabízet za ceny mezi 1500 a 1800 korunami měsíčně.
Za asi 1500 korun chce vysokorychlostní internet nejpozději od dubna nabízet například i společnost Aliatel. Ta bude poskytovat rychlost 192/64 kbit/s. Od 1. dubna Aliatel zákazníkům nabídne rovněž telefonické připojení k internetu prostřednictvím tzv. pevné volby operátora.
Smlouvu s Telecomem zatím vedle IPEX podepsala společnost BroadNet a největší alternativní operátor GTS. Nyní budou zřejmě rychle následovat i ostatní hráči na trhu. Nebudou totiž chtít být znevýhodněni pozdějším uvedením služby.
Ukončení nezbytného testování oznámila například firma Czech On Line. Dalších zhruba 15 firem buď o testy projevilo zájem nebo již testuje.
V sousedním Polsku nabízí ADSL podle údajů sdružení Internet pro všechny operátor Neostrada za 1528 korun měsíčně, ovšem při rychlosti stahování dat 512 kbit/s oproti 192 kbit/s, které nabízí Telecom v tuzemsku.
V Maďarsku nabízí GTS připojení o rychlosti 384 kbit za 1097 korun, ve Velké Británii lze službu pořídit od 990 korun a v Německu přes T-Online za 938 korun.
Rakouský Telekom Austria nabízí časově nebo datově omezené připojení od 675 až 902 Kč.
Vysokorychlostní připojení k internetu přes běžnou telefonní linku bude zpočátku dostupné v Praze, Brně a Ostravě. Později se rozšíří i na všechna krajská a další větší města.
Připojení prostřednictvím ADSL poskytuje Český Telecom velkoobchodně ostatním telekomunikačním operátorům. Vlastní nabídku koncovým zákazníkům chce firma zahájit během března.
-čtk-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).