Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prudký rozvoj obchodní sítě potravin již končí

Redakce MAM4. 2. 2003

Prudký rozvoj, kterým procházela v posledních zhruba deseti letech obchodní síť především u potravin, už podle Martina Dokoupila z analytické firmy Incoma končí. Následovat však bude podobný vývoj u nepotravinářského zboží, nebude ale už vznikat tolik hypermarketů, spíše půjde o menší specializované prodejny. Jako příklad uvedl řetězce módních zboží La Halle nebo Benetton. Zákazníci se také podle Dokoupila dočkají u těchto výrobků prohloubení nabídky a snižování cen.
Dokoupil to uvedl v rámci konference o rozvoji obchodu, která se koná v Brně. Letos se zaměřuje především na přibližování a vstup do Evropské unie. Českým obchodníkům a především dodavatelům přinese tento krok především příležitosti, ale musejí být sami aktivní a využít je. Zejména dodavatelé by měli nyní například rozšířit své působení z České republiky a Slovenska i do dalších středoevropských zemí a po vstupu do EU i do těchto zemí. Příležitostí je také využití evropských nákupních aliancí nebo národní a regionální speciality.
O své postavení budou zřejmě muset bojovat všichni, nejen obchodníci. Podle Dokoupila totiž není podle makroekonomických ukazatelů, jako je počet obyvatel, velikost a růst hrubého domácího produktu, Evropská unie v celosvětovém porovnání zajímavá. Střední Evropa, která by se měla do unie včlenit v roce 2004, je v rámci EU zajímavá jen dynamikou růstu.
ČR je nicméně pro některé obchodníky stále zajímavá, uvedl Dokoupil. Patří mezi ně globální firmy jako Coca Cola nebo Procter&Gamble, které chtějí mít úspěch všude, a menší firmy z Německa a Rakouska, jež začaly do střední Evropy expandovat v 90. letech. Velkou výhodou Česka jsou lidé. Podle Dokoupila je totiž Česká republika i pro zahraniční manažery zajímavá díky pěknému prostředí, dobré mezinárodní komunitě i možnosti udělat kariéru. Úspěšní lidé navíc podle něj mohou přitáhnout do ČR i peníze.

-čtk-

×

AGE PLUS pro Whirlpool CR i letos

Starší článek

Nestlé posílí pozici na evropském trhu s balenou vodou

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Anketa mezi HR řediteli: Co děláte pro mentální zdraví svých lidí?

Pandemie problém s duševním zdravím zaměstnanců nevytvořila, jen jej zdůraznila. O pohodu lidí na pracovišti by se měly firmy starat dlouhodobě,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Zprávy
Foto: Paramount

ViacomCBS spouští streamingovou platformu Paramount+

ViacomCBS oznámil spuštění nové streamingové platformy Paramount+. Služba hned od prvního dne nabídne katalog čítající přes 5000 hodin obsahu…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

„Opera je živý žánr.“ Spolek Run OpeRun představil nový vizuální styl

Spolek Run OpeRun oředstavil novou vizuální identitu, na které spolupracoval s grafickými designéry Markem Bulířem, Jáchymem Moravcem…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

V očkovacích centrech budou plakáty s tečkou. Chystají se dva TV spoty

AKTUALIZOVÁNO Propagační kampaň státu k očkování se pomalu rozhýbává. Jako první budou v očkovacích centrech po celém Česku k vidění…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více