Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodej DVD v Česku stoupl dvakrát

Redakce MAM7. 2. 2003

O víc než 100 procent – takový je nárůst prodeje DVD disků na českém a slovenském trhu v loňském roce oproti roku 2001. Celkem se totiž prodalo 534 tisíc disků za 280 miliónů korun. V roce 2001 to bylo jen 259 tisíc kusů za zhruba 160 miliónů korun.
Od uvedení na trh roku 1997 vydělalo DVD na tržbách více než půl miliardy korun. S prodejem disků se výrazně zvýšil i prodej DVD přehrávačů a domácích kin, které v balení obsahují navíc ještě AV receiver, sadu reproduktorů a popřípadě i širokoúhlou obrazovku.
“DVD přehrávačů se prodalo 58 tisíc kusů, což představuje nárůst 95 procent oproti roku 2001 a u domácích kin to bylo loni 12500 kusů oproti 4300 za předešlý rok. DVD video se tak u nás stalo loni hitem předvánočního trhu,” uvedl výkonný manažer DVD Group.cz Pavel Borowiec.
Dodal, že podle předběžných odhadů by se letos mohlo prodat až 150 tisíc DVD přehrávačů ať už samostatně nebo v sadě, přičemž tento přístroj se dá pořídit už od zhruba pěti tisíc korun, set domácího kina pak i za méně než 20 tisíc korun.
Stejně tak by se měl opět o 100 procent zvýšit zájem o DVD disky, a to nejenom s filmovými novinkami, které na trh přicházejí jen několik měsíců po uvedení snímku v kinech, ale i s filmy z klasického fondu české kinematografie a filmů francouzské tvorby a od nezávislých producentů.
“Loni měli diváci možnost si vybírat ze 466 nových DVD titulů. Celkem je v současnosti na trhu nabízeno v tomto formátů necelých 1400 filmových titulů. V roce 2003 by se toto číslo mělo zvýšit o dalších zhruba 500 filmů,” tvrdí Borowiec. Asi polovinu DVD titulů na český trh uvedla společnost Bonton Home Entertainment, třicetiprocentní podíl má Warner Home Video a Buena Vista a 11 procent disků nabídla společnost Hollywood Classic Entertainment.
Ceny DVD disků se pohybují od zhruba 500 do 1200 korun. Letos by se přitom mohla cena o něco snížit. “Chtěli bychom některé DVD disky se staršími tituly nabídnout už za cenu 399 korun. Novinky se ale nadále budou pohybovat okolo tisíce korun,” uvedl Michal Kroupa z Bonton Home Entertainment.
Náklady na výrobu DVD disků jsou různé. “Cena za nahrání DVD disku včetně grafických návrhů a úprav se pohybuje od 200 tisíc do 500 tisíc korun za titul. Záleží na tom, co všechno na disku chtějí filmoví distributoři mít a v jaké kvalitě. Podle toho se pak odvíjí i délka výroby DVD disku – některé děláme třeba jen tři dny, jiné i měsíc, a to v počtu od zhruba 2 až po maximálně 10 tisíc kusů,” řekl Jiří Přeučil z Euro Digital Centre. Samotná výroba přitom představuje zhruba polovinu nákladů na vydání disku. Dalších 22 procent ceny činí daň z přidané hodnoty, 25 procent maloobchodní marže a zbytek náklady distributorů.
Velký zájem o DVD v Česku kopíruje situaci na zahraničních trzích ve Spojených státech i v Evropě. “Téměř po celém světě představuje loňský rok ohromný nárůst zájmu o DVD. Za rok 2002 si tyto disky koupilo zhruba stejně, někde i více zájemců než za předchozích pěl let dohromady,” dodal Pavel Borowiec. V Americe a Kanadě tak zisky z prodeje DVD a VHS dosáhly tržby 20,3 miliardy USD, čímž dokonce dvojnásobně překonaly tržby z kin, které dosáhly 9,3 miliardy korun.

Top DVD video prodej od roku 1998 do 2002

Titul Distribuce Celkem kusů
Pán prstenů: Společenstvo prstenu WB 29 955
Harry Potter a Kámen mudrců WB 23 895
Matrix WB 22 951
Gladiator Bonton 20 085
Pearl Harbor WB 14 322
Mumie se vrací Bonton 10 792
Tmavomodrý svět Bonton 8777
Spiderman Bonton 8754
Mumie Bonton 8246
60 sekund WB 7378

Poznámka: Některé filmy byly uvedeny na trh před několika lety, a proto mají v počtech prodaných kusů náskok oproti titulům, které se dostaly k zákazníkům teprve loni.
Zdroj: DVD Group.cz
Hospodářské noviny, 7.2.2003, autor: Kateřina Hovorková

×

Balvín napsal deník o televizi

Starší článek

Novinářská Cena Ferdinanda Peroutky má vítěze

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více