Pošta rozjela elektronické doporučené dopisy

4. 2. 2003 17:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká pošta začala nabízet elektronickou obdobu doporučených dopisů. Výdej elektronických podpisů pro veřejnost chce na zhruba sedmi desítkách míst zavést v dubnu.
Pošta od prvního únorového pondělí nabízí registrovanou elektronickou poštu – jakousi elektronickou obdobou doporučených dopisů. Minulý měsíc firma skončila pilotní projekt, ve kterém službu od loňského září testovala.
O nové digitální službě informovala společnost ICZ, která je dodavatelem technologie.
V minulosti o ní projevily zájem například zdravotní pojišťovny nebo
nemocnice, které měsíčně zpracovávají tisíce soupisů lékařských výkonů. Dosud je musely zasílat na disketách v doporučených zásilkách.
Registrovaná elektronická pošta zajišťuje bezpečnou a průkaznou výměnu elektronických dat po internetu mezi libovolnými právnickými nebo fyzickými osobami. Pošta potvrzuje převzetí zásilky i její doručení adresátovi.
Podle mluvčího pošty Ladislava Vančury stačí k využití služby jednorázový poplatek za elektronickou schránku na datových serverech pošty. Při zasílání zprávy elektronickou cestou pošta prověří totožnost odesílatele i adresáta na základě elektronického podpisu, který již ve vnitřním systému pošty funguje pro všechny stálé zákazníky.
Na trhu dosud působí tři certifikační autority pro elektronický podpis.
Zaváděním elektronických služeb se Česká pošta snaží konkurovat rychlému rozvoji internetu a rostoucímu počtu mobilních telefonů.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.