Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Omezení reklamy na tabák agentury moc nepostihne, hůř dopadne tisk a venkovní reklama

Redakce MAM28. 2. 2003

Omezení tabákové reklamy nebude mít na příjem reklamních agentur výrazný vliv, tvrdí ředitel reklamní agentury Young&Rubicam Petr Havlíček. Agentura zastupuje tabákový koncern Philip Moris, který má více než 80procentní podíl na českém trhu. “Více to postihne tisková média a firmy zabývající se venkovní reklamou,” míní.
O omezení reklamy na tabák rozhodla ve čtvrtek sněmovna. Zákon by měl začít platit 1. července 2004.
Pdrobnosti o zákazu najdete v článku Poslanci omezili tabákovou reklamu

Firmám, které pronajímají billboardy, se podle prezidenta Asociace pro venkovní reklamu Miroslava Báťka tržby sníží zhruba o deset procent.
Počet kuřáků se omezením reklamy podle něj nesníží. S tím souhlasí i Havlíček.
Oba navíc dodávají, že legálně vyráběné zboží má mít právo na podporu prodeje. “Jde o to, aby se kuřák mohl rozhodnout mezi jednotlivými tabákovými značkami,” uvedl Bátěk.
Podle dřívějšího odhadu Asociace komunikačních agentur by zákaz reklamy mohl snížit výdaje na reklamu a sponzorování sportovních a kulturních akcí až o 1,5 miliardy korun. Noviny a časopisy by zákazem reklamy na tabák podle odhadu firmy Reemtsma International Praha přišly na inzerci zhruba o 100 milionů korun ročně.
Ze zákazu tabákové reklamy však mají asi největší obavu provozovatelé a majitelé kin; zde totiž příjmy z reklamy na tabákové výrobky tvoří dle šéfredaktora časopisu Marketing a Média Daniela Köpplze 40 procent příjmů. Diváci by tak mohli pocítit tuto regulaci ve vyšších cenách vstupenek. Starosti by ale měli zřejmě pouze provozovatelé menších kin.
Tabáková reklama by se podle novely měla omezit na obchody s kuřivem a tabáková oddělení v prodejnách. Ani taková reklama by se ovšem nesměla zaměřovat na lidi mladší 18 let, neměla by také nabádat ke kouření slovy nebo třeba zobrazením kouřících lidí. Do roku 2007 sněmovna umožnila tabákovým koncernům sponzorovat motoristické soutěže.
K regulaci tabákové reklamy v minulosti různým způsobem přistoupily téměř všechny státy Evropy. Na úrovni Evropské unie zatím platí zákaz reklamy v televizi, loni v prosinci rozhodla Rada ministrů rozšířit platný zákaz také na rozhlas, tisk a internet; zakazuje i sponzorování mezinárodních kulturních nebo sportovních událostí tabákovými firmami.
-čtk-

×

Policie obvinila Vladimíra Železného z dalších trestných činů

Starší článek

IIPA chce Česko na seznam zemí sledovaných kvůli duševnímu pirátství

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více