Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Obchodníci ve Francii čekají na novou šanci

Redakce MAM6. 2. 2003

Prodejní sítě Carrefour, Leclerc, Intermarché nebo Auchan, které se dnes dělí o 54 procenta francouzského trhu, už nemají šanci zvyšovat obrat prostřednictvím nových nákupních center. Trh je již nasycen a ani místní legislativa není v tomto směru příliš vstřícná.
Nejjednodušším zdrojem dalšího růstu řetězců mají být podle analytiků jejich vzájemné akvizice. Případné “sňatky z rozumu” mohou ale souviset i s jejich snahou o expanzi do zahraničí.
Jak uvádí list Le Figaro, momentálně se spekuluje o případné expanzi prodejní sítě Casino, která v roce 2001 vykázala obrat 21,9 miliardy eur. Ta už se delší dobu zajímá o 50procentní podíl, který vlastní společnost Galeries Lafayette v obchodním řetězci Monoprix. Casino má také do roku 2005 předkupní právo na 42 procent společnosti Cora, která dnes patří Deutsche Bank.
Před několika měsíci založila firma Casino dohromady s o něco větší skupinou Auchan (její tržby dosáhly v roce 2001 částky 26,2 miliardy eur) společnost International Retail and Trade Services. Ta poskytuje služby nadnárodním distributorům.
Konkurence začala hned mluvit o tom, že Casino a Auchan připravují fúzi.
Obě firmy to popřely. Nicméně pokud by jednou k fúzi došlo, souvisela by podle pozorovatelů jedině s jejich snahou o zahraniční expanzi.
“Francouzskému zákazníkovi by podobné sloučení nic nepřineslo,” uvedl v listu Libération analytik Jean-Pierre Sauvageot. “Casino a Auchan potřebují vytvořit takovou strukturu, aby se rozpočtem dostaly na vyjednávací pozici obvyklou v Evropě.”
“V samotné Francii je ještě prostor pro fúze nebo akvizice, ale pokud k nim dojde, půjde ryze o majetkové rozhodnutí,” potvrdil tuto domněnku v listu Le Figaro další analytik Cédric Ducrocq ze společnosti Dia-Mart.
Období, kdy se některé obchodní řetězce slučovaly s konkurencí, aby vůbec přežily, už je pryč. Nezávislí obchodníci teď mají novou strategii. Ve snaze čelit místním integrovaným skupinám, jako je Carrefour nebo Casino, se některé původně nezávislé sítě (Leclerc, Intermarché nebo Systeme U) zbavují nezávislosti.
První krok udělala v květnu roku 2001 společnost Leclerc a podepsala dohodu o spolupráci s italskou firmou Conad. O rok později ji následovala Intermarché, která uzavřela smlouvu se španělskou sítí Eroski. Cílem partnerství je výměna know-how, zlepšení nabídky, zvýšení objemu prodejů a zachování nízkých cen. “Aby si naše firma udržela nezávislost, musela udělat vlastní kulturní revoluci,” uvedl v Le Figaro zástupce prodejen Leclerc Michel-Edouard Leclerc. “Budoucnost nezávislých prochází vývojem, který není v naší povaze, ale musíme si zajistit, aby naše značky zůstaly v okolním náročném prostředí dobře viditelné.”
Tlak na tyto obchodníky je stále citelnější. Integrované skupiny se už dávno zaměřily na podnikání mimo Francii. Například Carrefour, který v roce 2001 vykázal tržby téměř 70 miliard eur, realizuje 51 procent svého obratu v zahraničí, zatímco 90 procent prodejů společnosti Leclerc je uskutečňováno na území Francie.
Hospodářské noviny, 6.2.2003, autor: Sabina Kunešová

×

Microsoft se bojí otevřeného software

Starší článek

Carat bude pracovat pro Merci, Toffifee a Campino

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více