O zlaté padáky vedení České televize zatím nepřijde

6. 2. 2003 09:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ačkoli už zhruba před měsícem prozatímní ředitel České televize Petr Klimeš slíbil, že vrcholní manažeři ČT odstoupí od smluv uzavřených s odvolaným generálním ředitelem Jiřím Balvínem, do dneška se tak nestalo. Klimeš ve středu Radě ČT řekl, že to sice slíbil, ale on ani jeho podřízení na to nepřistoupili. Ve smlouvách nejvyšších vedoucích pracovníků ČT zůstává zakotveno milionové odchodné.
„Já sám zatím zachovávám status quo,“ odpověděl Klimeš na přímou otázku členky rady Lucie Weissové, zda on sám se vzdá své smlouvy. Členové rady konstatovali, že smlouvy jsou po právní stránce nezpochybnitelné, i když z morálního hlediska jsou pro radu nepřijatelné. Odchodné neodpovídá době, po kterou by po nedobrovolném opuštění ČT nemohli manažeři kvůli obchodnímu tajemství pracovat v mediální sféře.
Rada se v minulosti usnesla, že generální ředitel upraví smlouvy svým nejbližším spolupracovníkům podle smlouvy vlastní. Podle Klimeše není možné podle jeho smlouvy upravovat dokumenty podepsané Balvínem. „To bude moct až příští generální ředitel,“ uvedl. Rada se usnesla na tom, že smlouvy jsou neetické vzhledem k finanční situaci ČT. Žádá proto Klimeše, aby v tomto ohledu se svými podřízenými jednal a o výsledcích jednání radu informoval.
Klimeše někteří pozorovatelé označovali za favorita volby nástupce Balvína, minulý týden však z konkurzu vypadl, když v tajné volbě nedostal potřebný počet hlasů pro postup do dalšího kola. Ze čtrnácti členů rady mu šanci chtělo dát pouze šest členů, ke zvolení je třeba v posledním hlasování souhlasu nejméně deseti členů rady.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.