Nový Čas stále nejčtenějším slovenským deníkem
Nejoblíbenějším slovenským deníkem zůstává Nový Čas. Jeho čtenost nyní dosahuje téměř 25 procent. To je v přepočtu přes milión obyvatel Slovenska. Vyplývá to z výsledků mediálního průzkumu Market&Media&Lifestyle (MML). Na druhém místě je Sport s 9% a na třetím Sme s 8% čteností.
Za první trojicí následuje deník Pravda s téměř 6% čteností. Na páté příčce jsou maďarské noviny Új Szó. Jejich čtenost dosahuje 3 procent.
Šestým v pořadí je deník Národná obroda s necelými 3 procenty. Sedmičku nejčtenějších deníků uzavírá Nový deň s dvouprocentní čteností.
Mezi týdeníky je nejúspěšnější časopis Markíza. Jeho poslední vydání četlo 19 procent dotázaných.
Téměř stejnou čtenost má i další magazín Plus 7 dní. Za nimi skončil týdeník Život s 10 procenty.
Následují Eurotelevízia s 9, Slovenka s 8 a Katolícke noviny s šestiprocentní čteností.
Prvenství ve skupině dvojtýdeníků získal časopis Rodina, který pravidelně čte 9 % oslovených.
Na druhém místě je Tele plus s 6 procenty. Nasleduje Relax s více než 4% čteností, za ním jsou Fiškál, Žena a Život. Tu čtou tři Slováci ze sta.
Pořadí nejčtenějších dvoutýdeníků uzavírá Kocúrkovo, které čtou necelá tři procenta respondentů.
Z měsíčníků má největší úspěch magazín Zdravie. Ten si prolistuje takřka 13 procent dotázaných. druhý je Záhradkár s 11 % a na třetím místě Dorka s necelými 10 % čtenářů.
Podobnou čtenost má i další časopis pro ženy Eva. Za ním nasledují Ženský magazín a Emma s víc než 9-procentní čteností.
Další jsou Lišiak a Minikrížovky s 7-procentní a Dom a byt s šestiprocentní čteností.
Výzkum proběhl od 19. srpna do 8. prosince 2002 na vzorku 2210 respondentů ve věku od 14 do 79 let. Účastníci monitoringu odpovídali na otázku, zda četli poslední vydání některého z 248 tiskových médií, která byla do výzkumu zařazena.
-tasr-