Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Notebooky si loni koupilo více domácností

Redakce MAM7. 2. 2003

Loňský rok přinesl nový trend: i v menších firmách se stále častěji prosazují přenosné počítače. Prodej notebooků v Česku vzrostl ve srovnání s rokem 2001 nejvíce společnostem, jejichž zákazníky jsou menší a střední firmy a domácnosti.
“Domácnosti nebyly tolik zasaženy celosvětovým útlumem ekonomiky. Začaly si uvědomovat, že notebook nižší řady – v ceně běžného PC s plochým displejem – nabídne o poznání vyšší užitnou hodnotu,” řekl manažer marketingu společnosti Acer ČR Josef Chvála.
To, že domácnosti v uplynulém roce představovaly významnou část trhu, potvrzují i výrobci dalších značek počítačů.
“Nárůst podílu přenosných počítačů je výrazný zejména u malých a středních firem a v posledním roce i u domácích uživatelů,” uvedla mluvčí společnosti Hewlett-Packard Jana Vincencová.
Očekává, že tento trend bude dále pokračovat. O tom je přesvědčen rovněž mluvčí firmy Fujitsu Siemens Alexander Jurmann. Ten tvrdí, že největší podíl na růstu prodejů této firmy měly modely určené domácím uživatelům, které se prodávají v obchodech typu Datart či Electroworld.
Podle předsedy dozorčí rady firmy Levi International Ivo Kirstena měly na trhu velmi silnou pozici firmy, které dokázaly vyvážit cenu a služby po prodeji.
“Domácnosti nehledí na rozdíl od firem na to, jestli v případě závady bude počítač opraven do 24 hodin, nebo jestli je z nerozbitného materiálu. Jde jim o skutečnou užitnou hodnotu přístroje,” řekl Kirsten
Prodeje vybraných notebooků v Česku za rok 2002

Výrobce prodej 2001 (ks) tržní podíl 2001 (%) prodej 2002 tržní podíl 2002 meziroční růst (%)
Acer 17157 28,06 27421 36,53 59,82
Compaq 12536 20,5 0 0,0 –
Hewlett-Packard 7412 12,12 18884 25,16 -5,33
Dell Computer 6540 10,69 7376 9,83 12,83
Různí výrobci 4022 6,58 5815 7,75 44,58
Toshiba 2319 3,79 3787 5,04 63,3
IBM 4795 7,84 3999 5,33 -16,6
ASUS 2595 4,24 3590 4,78 38,34
Fujitsu Siemens 2297 3,76 2748 3,66 19,63
Celkový prodej 61152 100 75066 100 22,75

zdroj: Gartner Dataquest
Hospodářské noviny, 7.2.2003, autor: (haf)

×

Balvín napsal deník o televizi

Starší článek

Novinářská Cena Ferdinanda Peroutky má vítěze

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více