Německý výzkum o budoucnosti reklamy přináší naději
Podle studie německého institutu pro výzkum veřejného mínění TNS Emnid, která byla publikována v designérském magazínu Page, stoupá objem výdajů do reklamy, především do té ve veřejných prostorách.
Reklama má také údajně širší záběr a je kreativnější. Celkem 53 % z tisícovky oslovených občanů SRN (a celých 79 % školáků a studentů) se také domnívá, že velké podniky budou v příštích deseti letech kombinovat reklamu na své produkty s protiválečnými kampaněmi ve stylu italského Benettonu.
Respondenti rovněž očekávají pokles vlivu klasických nosičů reklamy. Za 10 let mají v tomto směru dominovat sami lidé, u nichž bude název značky součástí vyobrazení na jejich šatech.
Erotická tabu v reklamě padnou do roku 2013 podle mínění 47 % dotázaných. Dvaačtyřicet procent respondentů zase očekává zahrnutí času na reklamní přestávky v televizi do avizované stopáže filmů.
Celkem 42 % Němců je také smířeno s tím, že vzhled německých měst bude mít kvůli důmyslným a všudypřítomným reklamním nosičům blízko k podobě moderních fotbalových arén.
Budoucí zainteresovanost politiků na příjmech z reklamy předpovídá 35 % účastníků výzkumu.
-sch-