Námitky dvou agentur ohrožují kampaň MZV o EU
Dlouho očekávaný výsledek veřejné obchodní soutěže Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV) na výběr mediální a reklamní agentury, které budou mít na starosti informační kampaň před vstupem ČR do EU, je opět v nedohlednu. Dvě agentury využily desetidenní lhůty, která měla vypršet v pátek 6. února, a podaly proti rozhodnutí MZV námitku. Jedná se o OMDCzecha T.T.V.
“Měli jsme jiný názor na výsledky soutěže než zadavatel,” říká Zbyněk Gabriel, ředitel mediální agentury OMD Czech. Také Tomáš Bílý, ředitel T.T.V., zatím nechce být konkrétnější:
“Máme několikdůvodů, které bych nyní nechtěl blíže specifikovat”. Vedle uvedených se tendru účastnily ještě agentury Carat a Starcom.
V tendru podle našich informací zvítězila agentura Carat před Starcomem Worldwide a T.T.V. Komunikační agenturu vybírali lidé z Odboru komunikační strategie (OKS) a ze Sekce pro evropskou integraci MZV a z úřadu vlády.
Rozhodujícími kritérii ve výběru přitom byly: cena, reference, zkušenosti a kvalita nabídnutého týmu lidí.
Do deseti dnů musí MZV na podané námitky reagovat a pokusit se sporné body agentuře vysvětlit. Pokud ani potom nebudou agentury s vysvětlením spokojené, mohou se následně odvolat k brněnskému Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Ten pak bude mít na rozhodnutí podstatně delší lhůtu, což by mohlo ohrozit přípravu samotné kampaně před referendem, které se uskuteční 15. a 16. června.
-Gabriela Stará-