Na Slovensku se hledá agentura na prezentaci země v EU
Slovenské ministerstvo zahraničních věcí rozjelo výběrové řízení na profesionální PR agenturu, která bude v době ratifikace vstupu do Evropské unie zabezpečovat v členských zemích propagaci Slovenska.
Výběr jedné ze tří agentur se uskutečńuje v rámci externí integračně komunikační strategie. Na tu kabinet před dvěma lety vyčlenil čtyřicet miliónů korun. Na prezentaci přes agentury půjde asi polovina z této sumy.
Výběrové řízení, které má zmírnit negativní postoj k novým členům mezi obyvateli EU, se týká vypracování, realizace a mediálního zabezpečení programu politické, ekonomické, kulturní a turistické prezentace SR ve státech unie. Ty jsou v konkurzu zeměpisně rozdělené na tři skupiny. Vybrané agentury mají být známy v dubnu.
Podle šéfa sekce evropské integrace MZV SR Miroslava Adamiše je profesionální agentura na podobnou práci připravena lépe než ministerstvo. Rezort přitom jen loni v rámci komunikační strategie realizoval akce a projekty za téměř 4 milióny korun. Prostředníkem byly hlavně zastupitelské úřady.
I v Česku vypsalo ministerstvo zahraničních věcí veřejnou obchodní soutěž na výběr mediální a reklamní agentury. Měly by mít na starosti informační kampaň před vstupem ČR do EU.
Její průběh ale prodlužují agentury, kterým se rozhodnutí úřadu nelíbí.
Další podrobnosti o českém tendru:
-tasr-