Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na německém trhu přibývá diskontních prodejen

Redakce MAM28. 2. 2003

Trend vývoje diskontních prodejen potravin je podřízen zásadě: Hlavně levně. Jen v Německu se podíl těchto prodejen na trhu zvýšil za posledních deset let z dvaceti na 37 procent. Důvodem je mimo jiné reakce spotřebitelů, kteří si zvykli na to, že co je levné, nemusí být nekvalitní. Průkopníkem trendu levných nákupů je jednička na německém trhu, řetězec Aldi. Ten nechával v posledních letech hodnotit své značkové zboží spotřebitelským časopisem Stiftung Warentest, který vždy testuje jeden druh od různých výrobců.
Produkty Aldi vyhodnotil jako velmi kvalitní, a proto zákazníci značce věří. Spolu s tímto trendem se vyvinul také pojem “smart shopper”: Je to sebevědomý spotřebitel, který rád nakupuje kvalitu za nízkou cenu. Jeho mottem je “kdo koupí brzy, toho potrestá sleva”. Diskontům se takto podařilo oslovit i širokou vrstvu zákazníků.
Přestože mezi diskontními řetězci existují rozdíly, jejich princip zůstává stejný. Levných cen dosahují především nákupem velkého množství určitého zboží, přičemž jejich nabídka není zdaleka tak velká jako u supermarketů. Takzvané tvrdé diskonty, jako například Aldi nebo Lidl, mají v sortimentu zhruba 700 výrobků. V rámci minimalizace nákladů se přitom některé zboží prodává přímo z palet. Měkké diskonty jako Plus či Penny mají širší sortiment, například Plus nabízí 1900 druhů zboží. Pro srovnání, supermarkety mají sortiment několikrát vyšší, u společnosti Rewe je to 5000 až 7000 různých produktů. Rozdíl je i v podílu zboží prodávaného pod vlastní značkou. Například Plus nabízí asi 800 výrobků, kdežto u tvrdých diskontů činí tyto “bezejmenné” produkty většinu.
Právě Plus byl jednou z prvních prodejnou tohoto typu v Česku. V roce 1992 ho sem uvedla skupina Tengelmann pod názvem Plus diskont. Další německý obchodní řetězec Rewe provozuje v ČR síť prodejen Penny Market. Ta podle výzkumné agentury Incoma zaujala loni výší obratu 13,2 miliardy korun v žebříčku největších obchodních skupin v Česku třetí místo. Plus je s ročním obratem 11,3 miliardy korun v tomto pořadí pátý.
Na německém trhu je mezi diskonty jedničkou řetězec Aldi. Podle odhadů zde nakupuje na 76 procent všech spotřebitelů.
Hospodářské noviny, 28.2.2003, autor: Barbara Bublíková, Sabina Kunešová

×

Diváci slovenské TV Joj sledují hlavně české pořady

Starší článek

Policie obvinila Vladimíra Železného z dalších trestných činů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více