Muzikály vydělávají milióny už před premiérou

6. 2. 2003 00:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Muzikál může producentovi přinést velké peníze ještě před tím, než jediný platící divák viděl sebemenší úryvek z představení. Stačí jediné – respektovat vkus diváka, vsadit na známé muzikálové tváře a nešetřit na velkorysé reklamní kampani.
V sobotu 15. února se v Divadle Kalich chystá premiéra nového muzikálu Janka Ledeckého Galileo. Deset dní před premiérou se však již podle mluvčího muzikálu Jaroslava Panenky prodalo 35 tisíc lístků.
„To není obvyklé množství. Je to rozhodně více než u našeho předchozího muzikálu Hamlet. Proto jsme zahájili předprodej i na podzimní reprízy,“ uvedl producent Galilea Michal Kocourek.
Pří průměrné ceně 400 korun za lístek tak již nyní mohou producenti muzikálu počítat se sumou kolem 14 miliónů korun. „Počáteční investice do Galilea, zahrnující reklamní kampaň, stavbu scény nebo výrobu kostýmů, dosáhla asi 10 miliónů korun. Neznamená to ale, že už bychom byli vzhledem k objemům předprodeje v zisku. Zaplaceny jsou fixní náklady, v průběhu roku pak Galileo bude muset vydělat i na provozní náklady, jako mzdy účinkujících, pokračující reklamu nebo elektřinu,“ řekl Kocourek.
Čísla z předprodejů jsou podle Kocourka výsledkem renomé tvůrců Galilea, jména Divadla Kalich a efektivní reklamní kampaně. „Byla koncipována tak, aby zasáhla co nejširší veřejnost. To je pro nás důležité, neboť 75 procent diváků muzikálů přijíždí ze všech koutů republiky. Celkem využijeme kolem 400 billboardů, reklamní plochy v metru, tiskovou inzerci a stovky rozhlasových spotů. Důležité je vědět, co, kde a kdy použít. Divadelní sezóna má svoje výkyvy, proto reklamu využíváme v určitých vlnách,“ uvedl Kocourek. V počáteční fázi před zahájením fungování Galilea bylo podle jeho slov vynaloženo na reklamu kolem tří miliónů korun.
Na rozsáhlou reklamní kampaň a muzikálové hvězdy sází rovněž tvůrci obnoveného muzikálu Dracula, jehož premiéra je naplánována na 27. března v Kongresovém centru v Praze. „Kromě rádií Evropa 2, Frekvence 1 a reklamních ploch na pražských tramvajích využijeme rovněž 500 billboardů po celé republice,“ potvrdil mluvčí muzikálu Dracula Tomáš Matějovský. Rovněž producenti toho počinu si nemohou stěžovat na nezájem diváků – od zahájení předprodeje na představení obnoveného Draculy v pondělí 27. ledna se prodalo 21 tisíc vstupenek.
Třetím muzikálem, jehož uvedení se chystá letos na jaře, je Romeo a Julie s premiérou naplánovanou na 17. dubna v Ostravě. Jeho zvláštností je, že se bude odehrávat na ledě. „Naše reklamní kampaň se bude trochu odlišovat od ostatních produkčních společností. Vzhledem k tomu, že s Romeem a Julií chceme navštívit hokejové haly v celé České republice, bude se naše reklama zaměřovat více na lokální tisk a rozhlas,“ řekl Petr Mändl z pořádající agentury Exvoto. Podle jeho slov se od zahájení předprodeje před třemi týdny prodalo devět tisíc lístků.
Na březen byla v divadle Ta Fantastika naplánováno i uvedení muzikálu Excalibur. „Nepodařilo se nám dát dohromady tvůrce, které jsme v Excaliburu chtěli mít. Proto jsme odložili datum premiéry na podzim. Díky tomu se také prodlouží uvádění Johanky z Arku,“ sdělil mluvčí divadla Vojtěch Hlaváček.
Hospodářské noviny, 6.2.2003, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.