Lidl chce v Česku otevřít desítky prodejen

21. 2. 2003 00:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Jeden z největších evropských obchodních řetězců, firma Lidl, má rozeběhnout své aktivity v České republice již v červnu, uvádí německý časopis Lebensmittelzeitung. Najednou zde má být otevřeno 30 až 50 prodejen, přičemž start bude podporován masívní reklamou, a to i v televizi.
Zprávu odmítla firma potvrdit. „Funkci tiskového mluvčího nemáme a podobné informace nesdělujeme,“ řekla Jana Urbanová z pražského ústředí Lidl.
Vstup Lidl na trh by měl být podle analytika obchodu Tomáše Hájka jedním z nejvýznamnějších impulsů českého maloobchodu v letošním roce. Německý časopis uvádí, že prodejny čekají na své otevření od května minulého roku, ale Lidl se potýkal s několika problémy. Nemohl sehnat personál a dělalo mu potíže sestavení sortimentu typického pro Česko, který by měl tvořit část mezinárodně jednotné nabídky. Jednání údajně ztroskotala na odporu českých dodavatelů, kteří nechtěli přistoupit na obchodní podmínky.
Společnost Lidl patří do německé skupiny Lidl&Schwarz, která v Česku provozuje síť hypermarketů Kaufland a je v obchodní terminologii takzvaným tvrdým diskontem. Nabízí omezený sortiment převážně potravinářského zboží za výrazně nízké ceny.
Diskonty přitom nejsou prodejny, které by přitahovaly chudší populaci, řekl pro specializovaný týdeník Marketing & Media Tomáš Krásný z výzkumné a poradenské firmy Incoma. Diskont podle něj přitahuje zejména lidi, kteří si nadprůměrně váží svých peněz a v postkonzumní fázi budou vyhledávat stále častěji nákup s maximální úsporou času a peněz. Takových zákazníků ale zatím mnoho není. „Diskont jako takový u nás proto nemá ideální podmínky pro svůj rozvoj, a to ostatně oficiálně potvrdil i řetězec Aldi, který oznámil, že ještě nenastal čas pro jeho vstup na náš trh,“ uvedl Krásný.
Časopis Lebensmittelzeitung odhaduje, že do konce roku 2004 otevře Lidl v Česku na 150 obchodů. Tisk vloni v létě s odvoláním na firmu Incoma uvedl, že Lidl má v plánu otevřít dvě stovky diskontních. Samotná společnost Lidl pouze potvrdila výstavbu centrálního skladu v Bystrovanech u Olomouce s celkovou plochou 23 tisíce metrů čtverečních.

Největší obchodní skupiny v ČR (podle obratu r.2002)

Pořadí Firma / skupina 2001 2002
1. Makro Cash{alfa}Carry ČR, s.r.o. 32 33,9
2. Ahold Czech Republic, a.s. 29,6 32,0*
3. REWE ČR 21,3* 22,2*
Billa 8,8* 9,0*
Penny Market 12,3 13,2
4. Kaufland, v.o.s. 18,0* 21,0*
5. Tesco Stores ČR, s.r.o. 16,8* 19,0*
6. Tengelmann ČR 15,4* 16,9*
Plus Discount 9,9 11,3
OBI 5,4* 5,6*
7. Globus ČR, k.s. 15,3 16,4
8. Delvita, a.s. 11,5* 11,2*
9. Carrefour ČR, s.r.o. 10,5* 11,0*
10. Spar ČR (Spar Česká obchodní, Spar Šumava) 6,8* 8,7*
1.-10. CELKEM 177,3* 192,2*
Údaje o obratu vycházejí z předběžných obchodních výsledků.
* – odhad INCOMA Research
Pramen: INCOMA Research / Retail Market Monitor

Hospodářské noviny, 21.2.2003, autor: Barbara Bublíková, Michal Fialka

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.