Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kontroverzní kněz získal televizi

Redakce MAM18. 2. 2003

Polští odpůrci Evropské unie dostanou brzy do rukou novou zbraň. Na jaře má začít vysílat na satelitním kanálu soukromá ultrakatolická televize “Trwam” (Jsem). O licenci na tuto stanici požádal v Polsku velmi dobře známý charismatický kněz Tadeusz Rydzyk a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání mu ji udělila.
Otec Rydzyk je neopomenutelnou osobností na polské náboženské, společenské, mediální i politické scéně. Proslul především kvůli svému kontroverznímu rádiu Maryja. Rádio na svých vlnách poskytuje široký prostor propagaci radikálních postojů náboženské netolerance, antisemitismu a nacionalismu. Oficiální představitelé církve se od rádia distancují.
Rádio Maryja reprezentuje v Polsku také nejsilnější protievropský hlas. Díky jeho vlivu se do Sejmu dostala protievropská Liga polských rodin. “Rydzyk potřebuje konflikt, který dodává nejen rádiu, ale i celému společensko-politickému hnutí pod záštitou Maryji dynamiku,” komentoval fenomén Rydzyk týdeník Polityka. Odhaduje se, že rádio poslouchá čtyři až šest miliónů lidí.
Před několika týdny média zveřejnila, že Rydzyk nejspíš porušuje i finanční zákony. Svoji komerční činnost údajně registruje jako činnost církevní, ze které nemusí platit daně. Finanční nejasnosti se objevily i v souvislosti s udělováním licence. Neví se totiž, kolik peněz má Rydzyk a jeho nadace Lux Veritatis na investice. Od počátku své činnosti v roce 1998 totiž neplní povinnost předkládat kulturní komisi roční finanční zprávu. Rada se rovněž nedozvěděla, jaké jsou zdroje půjčky ve výši devíti miliónů zlotých (asi 68 miliónů Kč), která má sloužit k odstartování programu.
Rada nakonec přijala stanovisko, že finanční pochybnosti ohledně TV Trwam jsou záležitostí finančního úřadu a podnikatelské riziko stojí na Rydzykově straně. Televizi byl povolen maximální prostor pro reklamu, který činí patnáct procent vysílacího času.
Trwam má vysílat program, který bude mít výchovný, poradenský a náboženský charakter. Zástupci nadace tvrdí, že TV Trwam bude nejdříve financována z darů příznivců a z reklamy. Později by náklady na provoz měly být hromaděny výhradně z reklam.
Znalci médií se na plán dívají skepticky. Technicky se sice TV Trwam bude moci poměrně rychle dostat přes kabelovou televizi až do téměř poloviny domácností, ale otázkou zůstává, jestli si získá popularitu. Doposud si satelitní kanály získaly jen tříprocentní divácký podíl.
Hospodářské noviny, 18.2.2003, autor: Markéta Rulíková, spolupracovnice redakce

×

WFP využije reklamy Benettonu k potírání hladu

Starší článek

Spotřebitelé zvolili Výrobky roku v 18 kategoriích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více