Každý čtvrtý Čech surfuje po internetu doma

27. 2. 2003 16:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Každý čtvrtý člověk v Česku může ze svého domova komunikovat po internetu. Ještě v roce 1997 měl internet doma jen každý padesátý člověk. Tvrdí to agentura Dema, podle níž si připojení domů pořizují hlavně vzdělanější lidé s vyššími příjmy.
Naproti tomu téměř tři čtvrtiny občanů doma internet nemají a polovina ani neplánuje, že by se kdy z domova na síť připojila.
Naproti tomu 16 procent plánuje, že si domů internet pořídí.
Podíl lidí, kteří mají doma přístup k internetu vzrostl podle výsledků šetření v posledních letech až 13násobně. Z toho za rok 2002 jejich počet vzrostl o pět procent.
Ve městech má internet doma každý třetí člověk, na venkově každý pátý. Mezi podnikateli má doma internet každý druhý, z nepodnikajících lidí každý pátý.
U 80 procent domácností se poplatky na provoz hradí z rodinného rozpočtu. Pouze tři procenta dotázaných uvedla, že jim internet zcela hradí někdo jiný. Zbylým 17 procentům přispívá na provoz internetu například zaměstnavatel nebo někdo jiný mimo rodinný okruh.
Podle jiného výzkumu, který provedla na přelomu ledna a února
agentura Markent, přibývá intenzivních uživatelů internetu.
Přibližně tři pětiny dotázaných uvedlo, že s internetem pracují častěji než jednou týdně.
Nových uživatelů internetu je ale méně než v předchozích letech.
Nízký nárůst počtu internetových uživatelů je podle odpovědí respondentů zapříčiněn především neuspokojivou nabídkou připojení pro domácnosti.
-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.