Julius Meinl chce zvýšit tržby v Česku o desetinu
Obchodní firma Julius Meinl chce na českém trhu v krátké době zvýšit tržby o deset až 12 procent. Loňské tržby zatím nezveřejnila, podle spolumajitele firmy Julia Meinla je však vývoj tržeb v prodejnách, které nebyly zasaženy loňskou povodní, pozitivní.
Podle odhadů časopisu Moderní obchod klesly firmě Julius Meinl loni celkové tržby na sedm miliard korun. O rok dříve byly 7,3 miliardy korun.
Firmu loni negativně zasáhly srpnové povodně. Dosud je stále mimo provoz prodejna v Praze na Invalidovně, kterou firma plánuje otevřít příští měsíc. Voda zasáhla osm prodejen a centrálu společnosti.
Podle členky představenstva Daniely Poštové dosáhly škody na vytopených bchodech asi 100 miliónů korun – bez započtení ušlých tržeb. Jde o jedny z nejvyšší škody v českém maloobchodě.
Společnost v současné době trvale snížila o třicet procent ceny 400 druhů nejběžnějších výrobků. Cílem je získat nové zákazníky a zvýšit tržby. Vůbec poprvé bude podobný marketingový krok firmy v ČR provázet reklamní kampaň v televizi, rozhlase a tisku.
Loni firma investovala do modernizací prodejen 450 miliónů Kč. Nyní jsou již zrekonstruovány dvě třetiny obchodů, které zaznamenaly desetiprocentní nárůst tržeb.
V roce 2003 chce Julius Meinl zrekonstruovat zbývající prodejny. To představuje investici 240 miliónů Kč. Firma plánuje otevření šesti prodejen, z toho čtyři typu Julius Meinl XL, tedy menších hypermarketů.
Firma se na český trh vrátila v polovině 90. let. V současnosti má 87 supermarketů a sedm prodejen typu XL.
Je součástí skupiny Julius Meinl International. Ta kromě obchodních sítí v ČR a Polsku má pražírny kávy a pronajímá obchodní nemovitosti například řetězcům Penny, Plus, Ahold apod.
Podle odhadu časopisu Moderní obchod je Julius Meinl za rok 2002 s tržbami sedm miliard korun na 12. místě mezi českými obchodními řetězci.
-čtk-