Investice do médií mají letos přesáhnout 17 miliard korun

7. 2. 2003 12:02

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výše investic do nákupu reklamního prostoru v médiích má letos dosáhnout výše 17,01 mld. Kč. To v meziročním srovnání znamená narůst o 1,7 %. Za loňský rok měly investice do médií celkově představovat 16,73 mld. Kč.
Vyplývá to z odhadů mediální agentury OMD Czech, která M&M údaje poskytla.
„Roky, kdy výdaje na reklamu v Čechách výrazným tempem rostly, prozatím skončily,“ říká OMD.
Tradičně nejvíce financí má letos směřovat do televize – 7,96 mld. Kč, do tisku má pak přitéct 5,92 mld. Kč. Do venkovní reklamy půjde 1,44 mld. Kč, do rozhlasu 1,20 mld. Kč, do internetu 270 mil. Kč a do ostatních médií 230 mil. Kč.
Nejvyšší meziroční nárůst investic do médií má opět vykázat internet (22,7 %), investice do televize mají vzrůst oproti roku 2002 o 1,9 %, do tisku o 0,5 %, do venkovní reklamy o 1,4 % a do rozhlasu o 1,4 %.
Proporce jednotlivých mediatypů pro letošní rok ukazuje zvýšení podílu televize na 46,8 %, naopak snížení podílu tisku na 34,8 %, rozhlasu na 7 %. Podíl venkovní reklamy má zůstat na 8,5 %, internetu se má na druhé straně zvýšit na 1,6 %.
Struktura investic do reklamy v rámci posledních let nezaznamenává podle OMD zvratové změny, ale je možno vysledovat určité tendence.
Jednak stále pomalu roste podíl televize, jež je životně nutným médiem pro většinu FMCG produktů. Klesá podíl tisku, stagnuje rádio, mírně roste podíl venkovníreklamy.
Nejprogresivnějším médiem z pohledu meziročního nárůstu ivestic je stále internet
-mav-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.