Výše investic do nákupu reklamního prostoru v médiích má letos dosáhnout výše 17,01 mld. Kč. To v meziročním srovnání znamená narůst o 1,7 %. Za loňský rok měly investice do médií celkově představovat 16,73 mld. Kč.
Vyplývá to z odhadů mediální agentury OMD Czech, která M&M údaje poskytla.
„Roky, kdy výdaje na reklamu v Čechách výrazným tempem rostly, prozatím skončily,“ říká OMD.
Tradičně nejvíce financí má letos směřovat do televize – 7,96 mld. Kč, do tisku má pak přitéct 5,92 mld. Kč. Do venkovní reklamy půjde 1,44 mld. Kč, do rozhlasu 1,20 mld. Kč, do internetu 270 mil. Kč a do ostatních médií 230 mil. Kč.
Nejvyšší meziroční nárůst investic do médií má opět vykázat internet (22,7 %), investice do televize mají vzrůst oproti roku 2002 o 1,9 %, do tisku o 0,5 %, do venkovní reklamy o 1,4 % a do rozhlasu o 1,4 %.
Proporce jednotlivých mediatypů pro letošní rok ukazuje zvýšení podílu televize na 46,8 %, naopak snížení podílu tisku na 34,8 %, rozhlasu na 7 %. Podíl venkovní reklamy má zůstat na 8,5 %, internetu se má na druhé straně zvýšit na 1,6 %.
Struktura investic do reklamy v rámci posledních let nezaznamenává podle OMD zvratové změny, ale je možno vysledovat určité tendence.
Jednak stále pomalu roste podíl televize, jež je životně nutným médiem pro většinu FMCG produktů. Klesá podíl tisku, stagnuje rádio, mírně roste podíl venkovníreklamy.
Nejprogresivnějším médiem z pohledu meziročního nárůstu ivestic je stále internet
-mav-
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).